آفتاب

130میلیون جلد کتاب درحال توزیع بین دانش آموزان است

130میلیون جلد کتاب درحال توزیع بین دانش آموزان است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: 130میلیون جلد کتاب در قالب یک هزارعنوان درحال توزیع بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است.

به گزارش ایرنا، محمود امانی تهرانی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: تمام کتابهای سال تحصیلی جدید چاپ شده و هیچ تاخیری در توزیع کتابها وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: بخشی از کتاب پایه ششم و کل کتابهای پایه دهم در سال تحصیلی جدید تغییر کرده است.
این مقام مسئول افزود: دانش آموزانی که دیرتر اقدام به انتخاب رشته کرده اند موجودی استانها به گونه ای است که کتاب به دست آنها می رسد و جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به تغییرات جدید درسهای علوم پایه و علوم انسانی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید کتابهای زبان انگلیسی، عربی و ادبیات فارسی همه پایه ها تالیف جدید است.
امانی تهرانی افزود: در سال تحصیلی 95- 96چند کتاب نوپدید از جمله درس هنر برای نخستین بار در دوره دوم متوسطه، درس تفکر و سواد رسانه ای و درس کارگاه کارآفرینی و تولید تالیف و در اختیار دانش آموزان پایه دهم و یازدهم قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: امسال مدرسه ها از بین این سه درس یک درس را انتخاب و ارائه و درسال بعد نیز یکی دیگر را ارائه می کنند.
امانی تهرانی افزود: از بین این سه درس هر دانش آموز دو درس را باید در پایه دهم و یازدهم بخواند.
وی گفت: امسال برای ایجاد تفاوت بین دانش آموزان تجربی و ریاضی کتاب آزمایشگاه بعنوان درس جدید وجود دارد.
امانی تهرانی افزود: در سایر درسها تغییراتی وجود دارد که به تدریج در پایه های یازدهم و دوازدهم شاهد آن خواهیم بود.
وی گفت: استان بوشهر در زمینه اعتبارسنجی کتب درسی نقش مهمی دارد و کتاب استان شناسی بوشهر یکی از بهترین کتب استان شناسی در کشور است.
وی در ارتباط قیمت کتب درسی هم اضافه کرد: در این زمینه تعرفه ملی را رعایت می کنیم و میزان افزایش قیمت هم بسیار ناچیز بوده است.
6047/ 6045**خبرنگار – موناعیدان* دبیر- اکبر اقبال مجرد
کد N1446291

وبگردی