آفتاب

رییس نهضت سوادآموزی: یک میلیون و 120هزار نفر در کشور بیسواد هستند

رییس نهضت سوادآموزی: یک میلیون و 120هزار نفر در کشور بیسواد هستند

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: چهار درصد گروه سنی 10 تا 49سال شامل یک میلیون و 120 هزار نفر در کشور از نعمت سواد محروم هستند.

به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز شنبه در حاشیه مراسم نمادین زنگ بازگشایی مدارس به خبرنگار ایرنا افزود: حدود 500 هزار نفر برای فراگیری خواندن و نوشتن در سال جاری هدفگذاری شده است.
وی گفت: 270 هزار نفر از این تعداد در رده سنی 10 تا 49 سال بی سواد مطلق هستند و مابقی هم در برنامه های توسعه سواد باید حضور داشته باشند.
وی افزود: 260 هزار نفر تاکنون زیرپوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفته اند که 70 درصد آنها از بانوان هستند.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان این که 11 هزار نفر از افرادی که در طرح های سوادآموزی ثبت نام شده اند زیر 20 سال هستند، افزود: 50 درصد مناطق روستایی در برنامه های سوادآموزی سال جاری جذب شده اند.
باقرزاده ادامه داد: 12 هزار نفر از اتباع خارجی در برنامه های سواد آموزی امسال ثبت نام شدند و مطابق برنامه ریزی های انجام شده 18 هزار نفر اتباع خارجی امسال در برنامه های سواد آموزی شرکت خواهند کرد.
وی با بیان این که 40 درصد اتباع خارجی که وارد کشور می شوند از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند، گفت: سال گذشته 24 هزار نفر از آنان در برنامه های سواد آموزی شرکت کردند.
وی تصریح کرد: حدود 260 مرکز یادگیری محلی در کشور ایجاد شده که فرصتی برای تلفیق مهارت های سواد آموزی با مهارت های زندگی و شهروندی است که این تعداد تا 500 مرکز نیز قابل افزایش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هم اینک درصد باسوادی افراد بالای 10 سال 87 درصد است، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری باسوادی این قشر به 92 درصد می رسد.
باقرزاده افزود: باید مغایرت های سطح سواد را در سرشماری نفوس و مسکن با آمارهای ثبتی کاهش داد.
خبرنگار: نرگس کریمی/انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
کد N1446184

وبگردی