آفتاب
معاون ستاد کانون های فرهنگی مساجد:

مساجد، فرهنگ کار و تولید را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج کنند

مساجد، فرهنگ کار و تولید را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ترویج کنند

گنبدکاووس - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برلزوم تبیین فرهنگ کار و تلاش و تولید نیازهای اولیه زندگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز سبک زندگی اسلامی ازسوی مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جعفری روز جمعه درمراسم آغاز به کار همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در اردوگاه صالحین شیرآباد شهرستان رامیان در شرق استان گلستان برگزار شد، گفت: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد، تنها راه خودکفایی کشور در تامین نیازهای مردم است.
وی، تبیین اندیشه های انقلاب، امام راحل و رهبری انقلاب و تلاش برای پرورش انسان های صالح، فهیم و مومن را از دیگر کارکردهای مساجد برشمرد و اظهار داشت: مساجد به عنوان مکان های مقدس می توانند با بهره گیری از دستورات و تعالیم روح بخش قرآن کریم در انجام این کارکردها موفق باشند.
جعفری، وراثت، رزق حلال و تربیت را سه رکن اصلی در پرورش انسان ها دانست و اضافه کرد: در بین این سه رکن، تربیت ستون و خیمه اصلی حوزه پرورش می باشد و دربین مراکز آموزشی و فرهنگی، مساجد از بهترین مراکز در پرورش انسان ها براساس تعالیم قرآن کریم و اسلام ناب محمدی (ص) هستند که باید برای خود مدل جامع تربیتی تدوین نمایند.
وی همچنین با بسیار مهم دانستن نقش خانواده و اجتماع درتربیت صحیح افراد، تصریح کرد: با پرورش انسان های صالح، جامعه انسانی مسیر پیشرفت و سعادت خود را طی می کند در غیر این صورت و کم توجهی به حوزه تربیت، دشمنان اسلام جوانان این مرز و بوم را به سمت فرهنگ منحط غربی سوق می دهند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز داشت: امروز برای تداوم انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) است، بدون هیچ شبهه ای نیاز به تربیت انسان های صالح داریم که خوراک آن را بایستی از مبانی قرآن و در مساجد و از نزد علمای دین تهیه کرد.
جعفری به برگزاری همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر نیز اشاره کرد و گفت: مشابه این مراسم که درچهار سال گذشته به صورت متمرکز فقط دراستان خراسان رضوی برگزار می شد، امسال درپنج منطقه کشور درحال برگزاری است.
وی، عمران و آبادانی فرهنگی و احیای کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مساجد را از مهمترین اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور برشمرد و برلزوم تلاش اعضای این کانون ها برای تحقق کارکردهای این مکان های مقدس تاکید کرد.
این همایش که از عصر روز گذشته (پنجشنبه) با پذیرش مهمانان و شرکت کنندگان از شش استان گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان و استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی آغاز شده است، تا ظهر روز یکشنبه ادامه دارد.
برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی و فرهنگی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ کار و تلاش و تولید، برپایی جشنواره غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی اقوام گلستان از دیگر برنامه های این همایش است.
شهرستان رامیان با 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860 ** خبرنگار: علی لکزانوری انتشار دهنده: شیری
کد N1445396

وبگردی