آفتاب

امام جمعه رشت: رئیس جمهوری با منطق، حقایق را در سازمان ملل بیان کرد

امام جمعه رشت: رئیس جمهوری با منطق، حقایق را در سازمان ملل بیان کرد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: رئیس جمهوری شب گذشته در سخنرانی خود در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با قدرت، متانت و با زبان منطق و حکمت حقایق را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا٬ آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: سازمان ملل، یک محور جهانی است و سخنرانی در آنجا، بیان حقایق برای بشریت محسوب می شود.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری با قدرت و متانت، مسئله عهدشکنی های آمریکا را به صورت قاطعانه بیان کرد و توانست سخنان حق را با زبان منطق٬ حکمت و استدلال جهانی به گوش همگان برساند.
امام جمعه رشت ادامه داد: کشورهای اسلامی مثل عربستان و برخی دیگر کشورها که از اربابان خویش دستور می گیرند، به جای آنکه اسلحه خود را در مقابل دشمنان بگیرند؛ در یمن، عراق، سوریه، لبنان و مصر برادرکشی می کنند.
وی با یادآوری فاجعه منا گفت: آل سعود مالک خانه خدا نیست بلکه خادم حرمین است از این رو٬ حق ندارد امت های اسلامی را از رفتن به خانه خدا باز دارد.
آیت الله قربانی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با رهبری امام راحل و روحیه انقلابی مردم٬ ایران اسلامی در مقابل دشمنان در دوران دفاع مقدس پیروز شد.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 94 ساله در جبهه ها حضور یافتند؛ شهید٬ جانباز و اسیر شدند.
امام جمعه رشت ادامه داد: با این جانفشانی ها، 38 سال این کشور نگاه داشته شد و امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند مطرح است که دشمنان جرأت نگاه چپ به آن ندارند.
ایت الله قربانی در بخش دیگری از سخنانش، به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از فردا (سوم مهرماه) اشاره و بیان کرد: مردم با ماموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند چرا که دولت باید بداند برای مسائلی همچون مسکن یا اشتغال چه برنامه ریزی هایی داشته باشد.
وی همچنین به فرارسیدن سال تحصیلی جدید اشاره و اضافه کرد: باید والدین با معلمان همکاری داشته باشند و محیط خانواده را مطابق با آنچه در مدارس گفته می شود، فراهم کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7296/2007
کد N1445366

وبگردی