آفتاب
دری نجف آبادی تاکید کرد؛

دفاع مقدس تجلی غیرت دینی مردم کشورمان بود/تداوم مقاومت دربرابرظلم

دفاع مقدس تجلی غیرت دینی مردم کشورمان بود/تداوم مقاومت دربرابرظلم

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایثارگری های مردم جای جای میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، تجلی غیرت دینی ملت بود و امروز نیز این مقاومت در برابر ظلم و تجاوزگری باید تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی شش هزار شهید به جمهوری اسلامی تقدیم کرده و چنین رشادت هایی در دفاع مقدس بود که حق را بر باطل پیروز کرد و امروز می بینیم که سردمداران بعثی و صدام ظالم، زیر خروارها خاک دفن شده اند.

وی افزود: تا زمانی که رهبر بصیر، مدبر و هوشیار بر انقلاب اسلامی حکومت می کند و مردم نیز آگاه و بصیر هستند، نقشه های خائنانه دشمنان با شکست روبر خواهد شد و انقلاب اسلامی و جریان مقاومت نیز روز به روز با قدرت بیشتری نسبت به قبل، در برابر ظلم و استکبار پایدار خواهد ماند.

امام جمعه اراک بیان کرد: ملتی که در تاریخ دارای روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، اتکال بر خداوند متعال، صبر و مقاومت باشند، هرگز در برابر دشمنان شکست نمی خورند و برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهند بود.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، اقدامات پرافتخاری از سوی مردم و رزمندگان اسلام در دفاع از میهن اسلامی انجام شد و پیروزی هایی مثل شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و از این قبیل، در حالی صورت گرفت که رزمندگان ما با تعداد کم، تعدادی زیادی از صدامیان و افراد دشمن را به اسارت گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تمامی این موفقیت ها ناشی از غیرت دینی مردم کشورمان بود و از سرداران شهید جنگی گرفته تا مردم جای جای کشور در این مقاومت نقش موثری داشتند که ایثارگری های آنها هرگز نباید در اذهان کمرنگ شود.

دری نجف آبادی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم خاطرنشان ساخت: کربلا و عاشورا دانشگاه بزرگ ایمان، غیرت، تقوا، رشادت و حق طلبی است و در این راستاباید در عزاداری ها و مراسمات این ایام نیز ایمان و تقوا و حق طلبی تببین و ترویج شوند.

وی افزود: باید تلاش شود از برگزاری مراسمات خرافی در عزاداری ها و اقداماتی که پیام عاشورا را تحت تاثیر منفی قرار می دهد و به آن صدمه می زند، خودداری شود و دستگاه های نظارتی و مسئول نیز در این زمینه هوشیار باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه ها خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مدارس و مراکز آموزشی باید به نحوی تربیت شوند که هر کدام الگو و اسوه اخلاقی و دینی باشند.

وی با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در کشور خاطرنشان ساخت: باید در آمارگیری دقت شود و این آمارهای به دست آمده کنار گذاشته نشوند بلکه بررسی و ارزیابی شده و برمبنای آنها تصمیم گیری شود.

کد N1445365

وبگردی