آفتاب

دری نجف آبادی: محبت به اهل بیت(ع) باید برمبنای فطرت روشن دین اسلام باشد

دری نجف آبادی: محبت به اهل بیت(ع) باید برمبنای فطرت روشن دین اسلام باشد

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: همه قبول داریم در نهضت عاشورا، احساسات، عاطفه و محبت نقش دارد؛ اما احساسات و محبت به اهل البیت (ع) باید برمبنای عقلانیت و فطرت روشن دین اسلام باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه پنجشنبه در گردهمائی روحانیون شهرستان خمینی شهر اظهارکرد: برخی افراد از عظمت فرهنگ قیام عاشورا فقط بربام احساسات و تخیلات حرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه بعضی به دنبال آن هستند که بر اساس تخیلات و احساسات مردم را جذب خود و سرگرم کنند، افزود: امروز کوچک ترین عمل و حرکت عزاداران ما در معرض دید رسانه های دشمن قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم و صفر، مردم ایران خود را برای برگزاری مراسم سوگواری این ایام آماده می کنند، تصریح کرد: دشمن به آسانی راحتی می تواند آیین های عزاداری ما را بزرگ نمایی یا کوچک نمایی کرده و در قضاوت مردم جهان از دین اسلام و مذهب تشیع تغییر ایجاد کند.
امام جمعه اراک ادامه داد: حماسه عاشورا، نهضت محرم و قیام امام حسین (ع) را آنگونه که هست باید درک و برای مردم تفسیر و تبیین کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شعرخوانی و عزاداری ما باید حماسی باشد و فرهنگ ئهضت و قیام عاشورا در مساجد و حسینیه های ما ترویج و حاکم شود.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز مذهب تشیع و دین اسلام به امانت در دست روحانیت است، افزود: علما با مسئولیت پذیری بیشتر در ماه های محرم و صفر عمل کنند تا بعضی رفتارهای ناشایست و اقدام های غلط در عزاداری های محرم و صفر بهانه به دست دشمن ندهد.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد دشمن فکر کند با مسائل مذهبی می تواند در بین روحانیت و مردم شکاف ایجاد کند؛ گفت: بزرگترین گناه، ایجاد شکاف در بین مسلمانان است.
وی با اظهار اینکه منافع بعضی در ترویج اعمال خرافی و بدعت هاست؛ گفت: نباید اجازه داد مسائل حاشیه ای در عزاداری ها، جایگاه مسائل اصلی را بگیرد بنابراین در این زمینه روحانیت، مداحان، مرثیه خوان ها و هنرمندان وظیفه سنگینی برعهده دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در عزاداری ایام محرم و صفر، افزود: احتیاط ایجاب می کند اعمالی که به مصلحت دین و مذهب نیست؛ انجام نشود.
وی با اشاره به اینکه روحانیون باید زمان شناس باشند و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را تنها نگذارند؛ بیان کرد: سلیقه بعضی از افراد برای خودشان محترم است، امروز رهبر معظم انقلاب اعمال خرافی و بدعت ها را به صلاح نظام ، مذهب و دین اسلام نمی دانند.
وی بیان کرد: فضای تبلیغاتی و رسانه ای دشمن، امروز اجازه انجام هر عملی در ماه محرم و صفر را به ما نمی دهد و کوچکترین حرکت ما به صورت گسترده به مردم جهان مخابره می شود.
وی تصریح کرد: احیای عزای امام حسین (ع) از هر واجبی مقدس تر است؛ ولی این احیا باید به عنوان قیام امام حسین(ع) ، حماسه عاشورا و واقعه کربلا و به عنوان امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و استبداد باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: روحانیت وظیفه دارد خطبه های امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) را به زبان رسا و گویا به گوش همه مردم دنیا برساند.
آیت الله دری نجف آبادی بابیان اینکه جایگاه نماز ظهر عاشورا نباید مورد غفلت و بی توجهی قرارگیرد، گفت: در حالی که امام حسین (ع) در میدان جنگ نماز را رها نکردند، چگونه بعضی به بهانه عزاداری به نماز اول وقت بی توجهی می کنند.
وی با بیان اینکه رفتار و اقدام های ما باید با خلوص نیت همراه باشد تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای پیشرفت و ترویج مذهب تشیع و دین اسلام با دلسوزی و نصیحت، امر به معروف و نهی از منکر کنیم .
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با بیان اینکه دنیای اسلام در مقابل تهدیدهای متعدد دشمنان قرار دارد، افزود: محرم و صفر فرصت بسیار مهمی برای خدمت، مبارزه، جهاد، امر به معروف نهی از منکر و خنثی کردن توطئه های دشمنان و بیان حقائق دین اسلام است.
وی با تأکید بر اینکه معنویت ماه محرم و صفر به پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرد، تصریح کرد: انقلاب ما از مدرسه فیضیه نشات گرفت و در محرم و صفر رشد و بالندگی یافت.
امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه ماه محرم و صفر کمر طاغوت و رژیم شاه را شکست گفت: محرم و صفر تمام نقشه های استکبار جهانی را نقش بر آب می کند و مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی، شوکت اسلام و عزت مسلمانان جهان است.
وی بیان کرد: دشمن به دنبال بهانه است تا از راه های مختلف از جمله فضای مجازی به دین اسلام و مذهب تشیع آسیب وارد کند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان مرکزی افزود: اسلحه ما باید مقابل رژیم صهیونیستی، داعش و حامیان این گروه تکفیری و تروریستی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 80 سال گذشته، امروز ماهیت ننگین آل سعود فاش شده است، ادامه داد: امروز همه به حمایت آل سعود از گروه های تروریستی و افراطی پی برده اند و زمینه ای فراهم شده تا ماهیت این خاندان برای جهان اسلام و مردم دنیا روشن و مشخص شود.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آل سعود برای جهان اسلام خطر جدی محسوب می شود، تصریح کرد: خاندان سعودی در 80 سال گذشته بیشتر آثار پیامبر (ص) و خاندان ایشان را تخریب کرد.
وی با اشاره به اینکه دست آل سعود در دست رژیم صهیونیستی و منافقین است گفت: امروز جهان تشیع مورد تهاجم دشمنان و گرگ های گرسنه قرار گرفته است و همه آنها از جمله آل سعود و آل خلیفه علیه اسلام متحد شده اند.
وی با اشاره به سابقه حوزه علمیه خمینی شهر و علمای این شهرستان، گفت: حوزه علمیه خمینی شهر به عنوان یک شهر مذهبی باید کانون حمایت از اندیشه های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: همه روحانیت باید برای همبستگی و اتحاد ملی تلاش کنند و همواره مصلحت اسلام و نظام را در نظرداشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به تشیع گفت: مذهب تشیع در جهان پرچمدار دین اسلام است و باید قدر این شرایط را بدانیم.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، کشتی انقلاب و نظام را بخوبی مدیریت و هدایت کرده اند، افزود: مقام معظم رهبری در تمام مراحل و عرصه های مختلف با تیزبینی، تقوا، قاطعیت، مقاومت، سربلندی و حفظ وحدت ملی اهداف انقلاب اسلامی را پیش برده اند.
شهرستان خمینی شهر در 12 کیلومتری غرب مرکز اصفهان قرار دارد.
7145/ 2093/ 1650 ** خبرنگار: محمدرضا ابطحی ** انتشار دهنده: دریس
کد N1445321

وبگردی