آفتاب

وداع شیرازی ها با زنده یاد گلبارنژاد، دوچرخه سوار پارالمپیک ریو

وداع شیرازی ها با زنده یاد گلبارنژاد، دوچرخه سوار پارالمپیک ریو

شیراز - ایرنا- پیکر زنده یاد بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار جانباز که در رقابت های پارالمپیک ریو جانش را از دست داد، روز جمعه با وداع با شکوه شیرازی ها همراه با دوچرخه سواران، تا گلزار شهدا تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیینی که به همین منظور در مجموعه ورزشی یادگار امام شیراز برگزار شد، شمار زیادی از مردم، مسئولان استان و ورزشکاران حضور داشتند.
در این آیین پس از خواندن نماز بر پیکر این جانباز قهرمان، شرکت کنندگان با مداحی غلامحسین پیروانی از پیشکسوتان فوتبال کشور به عزاداری پرداختند.
پیکر این جانباز درحالی که دوچرخه سواران و موتورسواران او را همراهی می کردند؛ تا گلزار شهدای شیراز تشییع شد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن گفتن تسلیت به خانواده این ورزشکار و جامعه ورزش فارس، در گفت وگو با ایرنا افزود: از مردم شیراز که قهرمانشان را به گرمی بدرقه کردند صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم روح این شهید بزرگوار و قهرمان، با شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس محشور شود.
حیدر علی کامیاب گفت: این قهرمان جبهه ها و میدان های ورزشی به هنگام جانبازی تلاش زیادی کرد تا در صحنه های بین المللی پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد از این رو شایستگی آن را را دارد تا در کنار شهدا قرار گیرد.
وی اضافه کرد: شهید گلبارنژاد در راه دفاع از وطن جانباز شد و در راه کسب افتخار برای کشورش جان خود را از دست داد و با دوچرخه به خط پایان زندگی پرافتخارش رسید.
غلام پیروانی پیشکسوت فوتبال کشورمان هم با خواندن شعری در وصف قدر دانستن یگدیگر در زمان زنده بودن، در گفت وگو با ایرنا گفت: تا زنده ایم قدر یگدیگر را نمی دانیم و به هنگام مردن جنازه را بر سر دست می بریم و بر سر خود می کوبیم.
وی افزود: گلبارنژاد افتخار زیادی را برای کشورمان چه به عنوان سرباز در جبهه های جنگ تحمیلی وچه به عنوان ورزشکار در صحنه های جهانی کسب کرد و سرانجام در راه کسب افتخار برای وطن، جانش را از دست داد و شهید شد و نامش برای همیشه در بازی های پارالمیپک ماندگار شد.
پیروانی ادامه داد: بدرقه بسیار خوبی از این جانباز قهرمان صورت گرفت، امیدوارم خانواده این بزرگوار نیز هم از نظر معنوی و هم از نظر مالی فراموش نشود چرا که گلبارنژاد حق به گردن همه دارد زیر او برای دفاع از وطن و ناموس مردم ایران سال ها در جبهه ها با دشمنان بعثی جنگید و به درجه جانبازی نایل شد.
بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایرانی که عصر شنبه بیست و هفتم شهریور 95 در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیک 2016 ریو دچار حادثه شد و از ناحیه گردن و دست آسیب دید، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت، درگذشت و کاروان 'منا ' را عزادار کرد.
بهمن گلبارنژاد متولد 13 خرداد 1347در آبادان بود و 2 فرزند پسر 28 و 24 ساله از خود به یادگار گذاشت.
وی که دارای 12 مدال طلا و یک نقره مسابقات بین المللی است در 20 سالگی به جبهه رفت و در منطقه مهران در اثر انفجار مین پای چپش را تا زیر زانو از دست داد.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی - انتشاردهنده: دریس
7368 / 1876
کد N1445308

وبگردی