آفتاب
با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در گلستان آغاز به کار کرد

پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در گلستان آغاز به کار کرد

گنبدکاووس - ایرنا - همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردوگاه صالحین شیرآباد شهرستان رامیان واقع در شرق استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم افتتاحیه این کنگره ملی که صبح روز جمعه باحضور معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کنگره توسط مدیرکل ارشاد گلستان قرائت شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم آغاز فعالیت این کنگره ملی که روسای کانون های فرهنگی هنری مساجد شش استان مازندران، سیستان و بلوچستان، گلستان و استان های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی در آن حضور دارند، تلاش برای بازگشت انسان به اصل و هویت فطری خود را مهمترین کارکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت، با تبیین چرایی تبدیل شدن انسان امروزی به گرگ طبیعت و گرگ هم نوع شدن، اظهار داشت: عامل اصلی دراین خصوص، دوری انسان از اصل فطرت و هویت انسانی و الهی خویش است و گرنه فطرت پاکی که خداوند در وجود انسان قرار داده، با تخریب طبیعت یا کشتار همنوع همخوانی ندارد.
وی گفت: برای بازگرداندن انسان ها به اصل فطرت و هویت انسانی و الهی و نیز دوری آنان از جاهلیت مدرن و از خود بیگانگی، مساجد و کانون های فرهنگی هنری می توانند کارکردی مهم و اساسی داشته باشند.
حجت الاسلام فضیلت اضافه کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد فضا و بستر لازم برای بازگشت انسان به هویت و فطرت اصلی را دارند که بایستی دراین مسیر تلاش و حرکت کرد.
وی، به علت اختلاف نژادی و زبانی درخلقت انسان ها ازسوی خداوند نیز اشاره کرد و گفت: به گفته خداوند درقرآن کریم، علت اصلی این اختلاف ها شناخت بهتر انسان ها است که باید از این فرصت استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: امروز نظام سلطه از این اختلاف درخلقت انسان ها، برای ایجاد شکاف بین انسان ها بویژه امت اسلامی استفاده می کند که باید مراقب این توطئه شوم آنان باشیم.
حجت الاسلام فضیلت، برگزاری کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر را در راستای هدف عالی خلقت انسان ها توسط خداوند باریتعالی دانست و از تلاش برگزار کنندگان این کنگره نیز قدردانی کرد.
پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که از عصر روز گذشته با پذیرش مهمان ها و شرکت کنندگان درآن آغاز شد، قرار است تا ظهر روز یکشنبه هفته پیش رو با برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی با موضوعات فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی ادامه داشته باشد.
شهرستان رامیان با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860 **خبرنگار: علی لکزانوری انتشار دهنده : شیری
کد N1445189

وبگردی