آفتاب
یادداشت؛

توصیه نماینده شورای لیبرال مسلمانان مبنی بر توجه بیشتر به اقلیت

توصیه نماینده شورای لیبرال مسلمانان مبنی بر توجه بیشتر به اقلیت

لامیا قدور، نویسنده، کارشناس اجتماعی جامعه مسلمانان و یکی از نمایندگان شورای لیبرال مسلمانان در آلمان در یادداشتی توصیه کرد که شهروندان و دولت آلمان توجه بیشتری به اقلیت ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، لامیا قدور نویسنده، معلم و کارشناس مسائل اجتماعی دنیای اسلام و عضو شورای لیبرال مسلمانان در آلمان است. وی که از پدر و مادری سوری متولد شده، از بچگی با دنیای مسلمانان آشنا بوده و امروزه یکی از تأثیرگذارترین کارشناسان آلمانی مسلمان در این کشور است. وی با تألیف کتب و مقاله های مختلف سعی می کند تا در درک و فهم یکدیگر به مسلمانان و جامعه آلمان کمک نماید.

قدور توجه ویژه ای به نسل جوانان مسلمان دارد و در یکی از کتاب های معروف خود به موضوع جوانان و گرایش آنان به گروه های افراطی پرداخته است. وی در یادداشتی برای سایت دی ولت نوشت: کشور ما آلمان، نیاز به توجه، احترام و همبستگی بیشتری نسبت به اقلیت ها دارد. ما باید با خود  صادق باشیم و بدانیم که بیشتر این اقلیت ها با خواست ما وارد آلمان شدند و بهتر است به سهم خود در این موضوع نیز فکر کنیم. در آلمان ما مشکل نژادپرست ها را داریم و به به طور جدی باید به آن فکر کنیم که چطور باید با آن مقابله کنیم. اینکه بنشینیم و به این بیندیشیم که اقلیت ها چه چیزهایی را باید بین ما رعایت کنند و یا ما چه انتظاری از آنها باید داشته باشیم، راه به جایی نخواهد برد. بلی، دولت و قوانین تعیین کردند که افراد که جدید وارد جامعه ما می شوند، باید زبان یاد بگیرند و به قوانین ما احترام بگذارند.

اما سهم ما از این داستان این است که ما هم آنها را به عنوان اعضای جدید در جامعه بشناسیم و مانند دیگر سلایق به تنوع آنها احترام گذاریم. این اقلیت ها دیگر مهمان نیستند، آنها جزئی از جامعه ما هستند. همانطور که ما آلمان شرقی را پذیرفتیم و در قبال یکدیگر مسئولیت قبول کردیم، در مقابل افرادی که تازه وارد شدند و از ما حمایت می خواهند نیز مسئول هستیم. ما برای اینکه به جامعه جهانی نشان دهیم که سر حرف خود می مانیم، باید به ارزش های خود که انسایت هستند، پایبند باشیم.

کد N1444026

وبگردی