آفتاب

از آشنایی در تلگرام تا فرار از خانه

از آشنایی در تلگرام تا فرار از خانه

دختر ۱۶ساله پس از آشنایی با پسری جوان در تلگرام فریب حرف‌های او را خورد و از خانه فرار کرد غافل از اینکه در دام ۳باجگیر گرفتار و به بردگی گرفته خواهد شد.

به گزارش همشهری، اين پرونده زماني به جريان افتاد كه مردي به اداره پليس رفت و خبر از ناپديد‌شدن دختر 16ساله‌اش به نام طناز داد. طناز يك روز به بهانه خريد از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته بود.مشخصات اين دختر جوان در اختيار مأموران قرار گرفت و بررسي‌هاي پليسي در اين خصوص شروع شد.

   آدم ربايي

درحالي‌كه تحقيقات ادامه داشت، پدر طناز بار ديگر به اداره آگاهي تهران رفت و گفت كه گروهي دخترش را گروگان گرفته‌ و براي آزادي او درخواست 100ميليون تومان كرده‌اند. در چنين شرايطي كارآگاهان به تحقيقات ادامه دادند و پدر طناز با هماهنگي مأموران با آدم‌ربايان به بهانه تحويل پول قرار ملاقات گذاشت. زماني كه او در محل قرار حاضر شده بود، مأموران آنجا را زيرنظر گرفتند و توانستند يكي از آدم‌‌ربايان را دستگير كنند

. او كه پسري 23ساله بود پس از دستگيري به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شد و به قاضي گفت: چند وقت پيش در تلگرام با طناز آشنا شدم. او با من درددل كرد و گفت با پدرش اختلاف دارد. مي‌گفت وضع مالي پدرش خيلي خوب است اما اخلاق و رفتار خوبي ندارد. من هم اين موضوع را با يكي از دوستانم به نام حسين درميان گذاشتم.

حسين اهل شهرستان بود و براي تحصيل و كار به تهران آمده بود. او از من خواست تا دختر نوجوان را فريب دهم و كاري كنم كه از خانه فرار كند. مي‌خواست از پدرش به بهانه اينكه طناز را گروگان گرفته اخاذي كند. من هم به بهانه ازدواج، دختر نوجوان را فريب دادم و او از خانه فراري شد. پس از آن طناز را تحويل دوستم حسين دادم و ديگر از وضعيتش خبر ندارم. از سوي ديگر وقتي ديدم پدرش وضع مالي خوبي دارد وسوسه شدم تا خودم هم 100ميليون تومان از او باج بگيرم اما فكرش را هم نمي‌كردم پدر طناز پاي پليس را به ماجرا باز كند.

   باز هم اخاذي

متهم با قرار قانوني روانه زندان شد و تحقيقات براي دستگيري همدستان وي ادامه داشت تا اينكه اين بار حسين با پدر طناز تماس گرفت و عنوان كرد دخترش را گروگان گرفته‌اند. او كه خبر نداشت پيش از وي دوستش قصد اخاذي از اين مرد را داشته، تهديد كرد چنانچه 200ميليون تومان دريافت نكند، طناز را به قتل مي‌رساند. او حتي تهديد كرد كه اگر پاي پليس به ماجرا باز شود جان گروگانش در خطر است. اين بار پدر طناز تهديد گروگانگير را جدي گرفت و پليس را خبر نكرد. او تصميم گرفت خودش هر طور شده متهم را پيدا كند و تحويل پليس بدهد. براي همين به دروغ به حسين گفت كه پول را جور كرده است.

متهم باجگير به پدر طناز گفت كه دختر را به مادرش تحويل مي‌دهد. براي همين مادر طناز به تنهايي سوار ماشين شد و به آدرسي كه متهم در اختيارش قرار داده‌ بود رفت. محل قرار كرج بود. پشت سر او پدر و برادر طناز سوار بر خودرويي شدند و به تعقيب مادر خانواده پرداختند. مادر طناز وارد باغي در كرج شد و دخترش را در آنجا ديد. همزمان پدر طناز با پليس تماس گرفت و طولي نكشيد كه 2آدم‌ربايي كه در باغ بودند دستگير شدند.

   اقرار

دختر نوجوان كه مي‌گفت خودش از خانه فرار كرده است درخصوص يك ماهي كه گروگان 2جوان باجگير بود چنين گفت: در يكي از گروه‌هاي تلگرامي متن‌هاي غم‌انگيز مي‌گذاشتم كه يكي از پسرهايي كه عضو آن گروه هم بود برايم پيام فرستاد و پرسيد چرا اين همه پست‌هاي ناراحت‌كننده در گروه مي‌فرستم. همين باعث آشنايي ما و درد دل كردن من با او شد. به او گفتم پدرم مرد سختگيري است و او وسوسه‌ام كرد كه فرار كنم و نزد او بروم. مي‌گفت كه خوشبختم مي‌كند و من هم وسايلم را برداشتم و از خانه فرار كردم. در آنجا پسر موردعلاقه‌ام مرا در اختيار 2نفر از دوستانش قرار داد و آنها در ازاي جايي كه به من در كرج براي خواب داده بودند، مجبورم مي‌كردند كه در خانه‌هاي مردم و تالارها كار كنم و پول دربياورم. در واقع از من بيگاري مي‌كشيدند و پولش را خودشان برمي‌داشتند.

يكي از متهمان، پسرجواني به نام حسين بود كه وقتي از كرج به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شد به قاضي جنايي گفت: وقتي دوستم به من گفت با دختري آشنا شده كه وضع مالي‌اش خوب است وسوسه شدم كه از خانواده‌اش اخاذي كنم و ثروتمند شوم اما گير افتادم و همه نقشه‌هايم نقش بر آب شد.به گزارش همشهري، براي متهمان قرار قانوني صادر شده و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.
کد N1443204

وبگردی