آفتاب

جنایت های آل سعود بیانگر تلاش بی فرجام آنها برای حفظ حکومت است

جنایت های آل سعود بیانگر تلاش بی فرجام آنها برای حفظ حکومت است

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های نور و محمود آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت های آل سعود در کشورهای اسلامی و فاجعه منا گفت: جنایت های آل سعود بیانگر تلاش بی فرجام آنها برای حفظ حکومت غیرمردمی خودشان است.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : جنایت های اخیر آل سعود از جمله فاجعه منا و نیز سیاست تفرقه افکنانه آنها در کشورهای اسلامی به ویژه در یمن، سوریه، لبنان ، فلسطین و حتی ترکیه واکنش حاکمان آل سعود برای حفظ حکومت در حال فروپاشی است.
وی تصریح کرد: آل سعود به عنوان خادم حرمین شریفین بعد از فاجعه منا علاوه بر این که از مردم مسلمان دنیا عذرخواهی نکرد بلکه به شدت جنایات و سیاست های شیطانی خود در منطقه افزوده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : آل سعود، بی کفایتی ، بی لیاقتی و تفرقه بین خود را در بروز فاجعه منا که چندین هزار زائر خانه امن الهی جان خود را از دست داده بودند به دنیا نشان داد.
اسماعیلی افزود : در سایه فضل الهی با تغییر حاکمیت عربستان و ایجاد حکومت مردمی شرایط مناسب برای ملت های دنیا برای هرچه بهتر برگزار کردن آئین حج فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به نارضایتی مردم و خانواده های شهدای فاجعه منا از عدم محکومیت عاملان جنایت منا اظهارداشت : دولت ومجلس شورای اسلامی با بهره گیری از تمامی راهکارهای موجود به دنبال دفاع از حقوق شهدای فاجعه منا و محکومیت عاملان آن جنایت در محافل بین المللی است.
دبیرکمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت : آل سعود بعد از فاجعه منا در کشورهای مختلف اسلامی نیز دخالت های نا بجای خود را تشدید کرد و با بهره گیری از ابزار ثروت و قدرت سعی در تفرقه افکنی در بین مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت آنها دارد.
اسماعیلی افزود : با تدبیر ایران و هوشیاری ملت های اسلامی، رفتارهای خصمانه حاکمان آل سعود به خودشان بازگشته و دامن انهارا خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند عاملان جنایت فاجعه منا محکوم شده و حرمت انسان ها در آئین حج به بهترین وضعیت حفظ شود و در این راستا آل سعود باید تضمین دهد.
فاجعه منا دوم مهر سال 94 همزمان با عید قربان در آئین رمی جمرات در «خیابان 204» نزدیک تقاطع آن با «خیابان 223»، با شهادت شش هزار زائر که 477 نفر آنها ایرانی بودند در منطقهٔ منا رخ داد.
خبرنگار : سید محمد اکبر موسوی دبیر حسن نیا
7078 / 1295 /1899
کد N1442648

وبگردی