آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

تعریض و بهسازی محور هراز طبق برنامه پیش می رود

تعریض و بهسازی محور هراز طبق برنامه پیش می رود

آمل-وزیر راه و شهرسازی گفت: تعریض و بهسازی محور هراز طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی صبح دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از تعریض و بهسازی محور هراز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعتبار هزار میلیارد تومانی برای این مسیر گفت: تا پایان سال جاری اعتبارات در این بخش هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: چهاربانده کردن محور هراز به‌اندازه ایجاد ۱۰۰ کیلومتر آزادراه جدید اعتبار می‌برد زیرا منطقه‌ای سخت است و برای اجرای آن یا پل، تونل و دیواره سازی‌های با ارتفاع ۱۵ متر احداث کردیم.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه برای بهسازی و تعریض ۱۰ کیلومتر از محور هراز دیواره سازی انجام‌شده است گفت: این مسیر به سه اولویت تقسیم‌شده که محور لاریجان به آمل به طول ۶۲ کیلومتر ازجمله آن است و غیر از ۸.۵ کیلومتر بقیه مسیر تعریض و چهاربانده شده است و این مسیر تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: ۶۲ کیلومتر نیز از آبشار تا لاسم اولویت دیگر است که منطقه بسیار سختی به شمار می‌رود و اجرای تونل در آن بسیار سخت است و ۷.۵ کیلومتر از این مسیر باقی‌مانده که تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: ۲۹ کیلومتر از مسیر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وساخت پل و تونل‌ها در دست اجرا است

وزیر راه و شهرسازی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم و اعتبارات ناکافی است گفت: به شیوه‌های مختلف مانند اوراق مشارکت سعی کردیم کارگاه‌ها را فعال نگه‌داریم که پروژه هراز، آزادراه شمال ازجمله طرح‌ها به شمار می‌رود.

آخوندی ادامه داد: با توجه به اهمیت منطقه شمال و حجم ترافیک تمام تلاش صورت می‌گیرد تا به‌رغم تنگناهای مالی، محورها تعریض و بهسازی شوند.

بهسازی و تعریض 10 کیلومتر از محور هراز با اعتبار 600 میلیارد ریال با حضور وزیر راه به بهره برداری رسید.

کد N1442486

وبگردی