آفتاب

جانشین فراری F12 با موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی

جانشین فراری F12 با موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی

لامبورگینی تنها خودروسازی نیست که هنوز به موتورهای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی وفادار باقی مانده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد کع مدل جانشین فراری F۱۲ نیز قرار است از ۱۲ سیلندر پر سر و صدای ایتالیایی استفاده کند!

در گزارشی که در رسانه آلمانی اتوبیلد منتشر شده است، ادعا شده که مدل جانشین فراری F۱۲ Berlinetta در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد و از موتور به روز رسانی شده ۶.۳ لیتری V۱۲ خودروی فعلی بار دیگر استفاده خواهد کرد.

در این گزارش همچنین آمده که این موتور بدون تغییر به صورت تنفس طبیعی باقی خواهد ماند و مانند فراری کالیفرنیا تی و ۴۸۸GTB و علیرغم قوانین سفت و سخت آلایندگی به استفاده از توربوشارژ روی نخواهد آورد. این بدین معنی نیست که موتور V۱۲ مذکور هیچ نوع کمکی دریافت نخواهد کرد و اگر گزارش‌های اولیه درست باشند، به جای توربو احتمال دارد بحث الکتریکی سازی به نوعی به کمک آن بیاید.


هر اتفاقی که بیفتد، خروجی‌های نیرو و گشتاور مدل جانشین F۱۲ باز هم بسیار بالا خواهد بود. در مدل F۱۲tdf، موتور دوازده سیلندر V شکل کمپانی ۷۷۰ اسب بخار نیرو برای این خودروی جدید تولید کرده است، این عدد برای جانشین F۱۲ به راحتی می‌تواند به ۸۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کند.

اگر چه کمپانی فراری می‌تواند از موتور الکتریکی لافراری هم استفاده کند، بدون شک آن‌ها نمی‌خواهند که F۱۲ بعدی سریع‌تر از ابرخودروی فعلی آن‌ها باشد. به جای آن، هر فرمی از هیبریدی سازی به احتمال بسیار زیاد فقط برای بهبود میزان مصرف سوخت خودرو به کار خواهد رفت، هر چند این عمل کمی هم به بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کند.

به جز تغییراتی که در سیستم پیشرانه خودرو اعمال خواهد شد، گفته شده خودروی جدید هم کوچک‌تر و هم سبک‌تر از F۱۲ فعلی خواهد بود، موضوعی که داخل پیست قطعاً کمک زیادی به این خودرو خواهد کرد.

۵۴۵۴

کد N1442407

وبگردی