آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

علم محوری و رشد ابعاد انسانی دوبال تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی است

علم محوری و رشد ابعاد انسانی دوبال تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی است

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: علم محوری و رشد ابعاد انسانی، دو بال نظام تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی است که باید همگام با هم نسل کارآمد و متعهد را رقم بزند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه یکشنبه در طرح مهر تحصیلی در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) اراک، افزود: تربیت نسل علم گرا، خلاق،با تقوا و خوداتکا باید سرلوحه امور وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش ترسیم کننده مسیر پیشرفت کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و آینده ساز است و حساسیت بر این موضوع است که بستر توسعه و تحقق اهداف فرادستی نظام را تضمین می کند.
وی ادامه داد: برای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، باید ترویج اخلاق اسلامی چاشنی نظام آموزشی شود چرا که تنها در این صورت می توان صاحب جامعه ای علم گرا و با تقوا بود.
امام جمعه اراک اظهار کرد:جوانان و نوجوانان، بزرگترین سرمایه کشور هستند و آموزش و پرورش باید برای تربیت این قشر از جامعه ،برنامه ریزی های دراز مدت و کاربردی داشته باشد.
وی اضافه کرد: آموزگاران و مسئولان آموزشی باید همواره در انتقال علوم روز به دانش آموزان تلاش کنند چرا که شرط دستیابی به توسعه پایدار نیروی انسانی مولد و متعهد است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان بستر ساز رشد شخصیتی، علمی و اجتماعی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: خوداتکایی از سرمایه های عظیم هر کشور است و وزارت آموزش و پرورش باید رویکرد خود را از آموزش تئوری صرف به مهارت آموزی تغییر دهند و نسلی پرسشگر، خلاق و متفکر تربیت کند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، بیکاری است که این مشکل تنها در سرمایه گذاری در بخش تولید حل می شود بنابراین دانش آموختگان نباید به مدرک تحصیلی خود اتکا کنند بلکه باید از هر فرصتی برای کسب مهارت منجر به شغل و درآمد استفاده کنند.
وی اضافه کرد: آموزش های دوران دبیرستان و دانشگاه باید به گونه ای باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروی انسانی ماهر نقش آفرینی داشته باشد و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور شتاب دهد.
حدود 227 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مرکزی برای تحصیل در 2269 مدرسه آماده می شوند.
/6013/3017/**خبرنگار- مصطفی مجللی* دبیر -مژگان حیدری*
کد N1442387

وبگردی