آفتاب

گازرسانی به 135 روستای استان ایلام در دولت یازدهم

گازرسانی به 135 روستای استان ایلام در دولت یازدهم

ایلام - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تاکنون 135 روستای تابعه این استان به شبکه گاز سراسری متصل و روستاییان ساکن در این روستاها از نعمت گاز بهره مند شده اند.

روح الله نوریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با گاز رسانی به این تعداد روستا در این مدت (سال 92 تاکنون) 41 هزار و 908 مورد اشتراک، 29 هزار و 526 انشعاب، یک هزار و 268 کیلومتر شبکه و 166 کیلومتر خطوط انتقال گاز در این استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در اولویت برنامه های دولت یازدهم است، افزود: ضریب نفوذ شبکه گاز به جمعیت روستایی این استان هم اکنون 55 درصد و جمعیتی بیش از 23 هزار نفر در 227 روستا است.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام ضریب نفوذ شبکه گاز در جمعیت شهری استان را 98 درصد اعلام کرد و یادآور شد: متوسط ضریب نفوذ گاز در کشور 70 درصد است که این استان در این شاخص هم در بخش روستایی و هم در بخش شهری از میانگین کشوری بالاتر است.
نوریان از آغاز عملیات گازرسانی به 113 روستا با 13 هزار خانوار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بخشی از این روستاها تا پایان امسال و مابقی نیز سال آینده به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.
وی تاکید کرد: تنها سه شهر ماژین در شهرستان دره شهر و میمه و پهله در حوزه استحفاظی شهرستان دهلران از نعمت گاز بی بهره هستند که عملیات گازرسانی به این شهرها با جمعیتی بیش از یک هزار و 977 خانوار توسط شرکت گاز استان ایلام در دست اقدام است.
در مجموع 82 درصد خانوارهای شهری و روستایی استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: مجید سلیمانی*
3032/9002
کد N1441929

وبگردی