آفتاب

جهانگیری: ویژگی قالب مدیریت جهادی این است که سلامت در آن حاکم است

جهانگیری: ویژگی قالب مدیریت جهادی این است که سلامت در آن حاکم است

ایسنا نوشت:معاون‌اول رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که فرهنگ و مدیریت جهادی، عامل اصلی توفیقات جهاد سازندگی در آبادانی کشور و مهندسی 8 ساله جبهه‌ها در دوران دفاع‌مقدس بود اظهار داشت:‌ ویژگی قالب مدیریت جهادی این است که سلامت در آن حاکم است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور صبح امروز در بیست‌و‌هشتمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که در سالن همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، به نقش جهاد سازندگی در روزهای پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ جهاد سازندگی که شاکله اصلی آن در روزهای اول پس از پیروزی انقلاب و به دعوت امام خمینی(ره) پی‌ریزی شد، پس از تشکیل رسمی در خرداد 58 به فرمان امام در جهت آبادانی کشور تلاش و کوشش بسیاری کرد.

وی با تاکید بر این‌که یکی از مهمترین و بزرگترین حرکات امام خمینی ایجاد جهاد سازندگی بود، افزود‌: جهاد سازندگی کار بزرگی در آبادانی روستاها انجام داد. این نهاد انقلاب با شروع جنگ نیز در پاسخ به فریاد حرکت به سمت جبهه‌های جنگ به کمک نیروهای رزمی و نظامی پرداخت و اقدام به مهندسی در جنگ کرد.

حهانگیری با بیان اینکه یکی از برگ‌های زرین دوران دفاع‌مقدس نقش جهاد سازندگی در مهندسی میدان‌های رزم بود اظهار داشت:‌ جهاد سازندگی همه جنگ را پشتیبانی کرد. کارهای جهاد سازندگی در مهندسی رزمی جنگ بسیار ارزشمند بود. تا جایی‌که امام خمینی مکررا در صحبت‌های خود به نقش جهاد سازندگی در جنگ اشاره کردند و حتی یک‌بار نیز فرمودند که نقش جهاد سازندگی در جنگ از نقش نیروهای نظامی کمتر نبوده است. ایشان تعبیر سنگر‌سازان بی‌سنگر را برای جهاد‌گران جهاد سازندگی به‌کار بردند.

۲۹۲۱۵

کد N1441688

وبگردی