آفتاب

پنج عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به بیماران نیازمندان اهدا شد

پنج عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به بیماران نیازمندان اهدا شد

زنجان - ایرنا - مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پنج عضو بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

رویا قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمار مرگ مغزی به نام 'زهرا محمدی' 30 ساله ساکن شهر زنجان به علت مسمومیت با گاز co در بیمارستان امام حسین (ع) بستری شده بود.
وی اظهار کرد: پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی، اقدام های لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام خداپسندانه به اهدای این پنج عضو بیمار منجر شد.
قهرمانی افزود: پس از رضایت از خانواده، کلیه ها، کبد، قلب و نسوج این مرحومه برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران انتقال داده شد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: این هشتمین رضایت و هفتمین اهدای عضو استان زنجان طی سال جاری محسوب می شود.
پیش از این در ماه مرداد امسال بیمار مرگ مغزی به نام 'مرضیه امینی''25 ساله ساکن صائین قلعه، به علت تصادف در بیمارستان امدادی شهرستان ابهر بستری شده بود که پس از اطلاع از این موضوع و با همکاری تیم دانشگاه علوم پزشکی، کلیه ها و کبد و نسوج این مرحومه برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران انتقال داده شد.
پارسال 14 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که بیش از 50 ارگان سالم افراد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
طی 6 سال گذشته 350 عضو بیماران مرگ مغزی در این استان به نیازمندان اهدا شده است.
شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87آغاز به کار کرده است.
6085/7320
خبرنگار- اعظم شامی/ دبیر- رویا رفیعی
کد N1441584

وبگردی