آفتاب

حجم آب سدهای سه گانه استان ایلام بیش از 264 میلیون متر مکعب است

حجم آب سدهای سه گانه استان ایلام بیش از 264 میلیون متر مکعب است

ایلام - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای سه گانه این استان( چم گردلان، دویرج و کنگیر) بیش از 264 میلیون متر مکعب است.

سجاد رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت آب ذخیره شده در پشت سدهای این استان، سهم بارندگی های سال گذشته در افزایش منابع آبی را مثبت دانست.
وی اظهار کرد: رشد 2 برابری بارش ها در سال گذشته و سرریز شدن آب سدهای استان خود نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی استان ایلام دارد.
رستمی با اشاره به وضعیت سد ایلام (چم گردلان) افزود: قبل از آغاز بارندگی های سال آبی گذشته حجم آب سد ایلام 38 میلیون متر مکعب بود که برای اولین بار از زمان احداث این سد تاکنون بدلیل بارش های خوب آب دریاچه این سد سرریز شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام میزان حجم فعلی آب سد ایلام را 58 میلیون متر مکعب اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع بیش از 163 میلیون متر مکعب آب وارد این سد شد که از این میزان 143 میلیون متر مکعب مجموع خروجی آب برای مصارف مختلف بوده است.
رستمی به وضعیت سد دویرج دهلران هم اشاره کرد و گفت: حجم کنونی آب سد دویرج 197میلیون متر مکعب است در حالیکه قبل از آغاز بارندگی ها سال گذشته حجم آب این سد 59 میلیون و 900 هزار متر مکعب بود.
وی میزان ورودی آب به سد دویرج را در سال آبی گذشته 308 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: 171میلیون مترمکعب نیز حجم کل خروجی آب این سد در یکسال گذشته بوده است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام به وضعیت آبگیری سد کنگیر در ایوان هم اشاره کرد و یادآور شد: حجم آب این سد تا پیش از بارندگی سال آبی اخیر نزدیک به یک میلیون متر مکعب بود که در پی بارش های کم سابقه این میزان افزایش چشمگیری یافته و به بیش از 10 میلیون متر مکعب رسیده است.
رستمی تاکید کرد: از ابتدای بارش های سال آبی گذشته 39 میلیون و 210 هزار مترمکعب آب وارد این سد شد که از این میزان 29 میلیون مترمکعب خروجی آن بوده است.
وی مجموع آب ورودی به سدهای سه گانه استان را 510 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: رشد بسیار مناسب بارش ها در سال آبی گذشته و سرریز شدن آب سدهای استان نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی در استان دارد.
رستمی در خصوص وضعیت آبی سد سیمره که از منابع آبی ان فقط برای تولید برق استفاده می شود، گفت: در مجموع نزدیک به 2 میلیارد متر مکعب آب وارد این سد شده ولی حجم کنونی آب آن یک میلیارد و 537 میلیون متر مکعب است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002
کد N1441466

وبگردی