آفتاب

خطیب نماز جمعه اردبیل: حاکمیت ولایت بهترین نوع حکومت است

خطیب نماز جمعه اردبیل: حاکمیت ولایت بهترین نوع حکومت است

اردبیل - ایرنا- امام جمعه موقت اردبیل گفت: طرح حاکمیت ولایت، طرح تحقق کامل ولایت انسان های الهی و حکومت الهی است و با توجه به نیاز اجتماعی بشر به حکومت، بهترین تأمین کننده این نیاز حکومت الهی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی فروغی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: تمام فتنه هایی که دامنگیر جهان اسلام شده است نتیجه بی اعتنایی به ولایت است.
وی بیان کرد: ولایت، معیار پیامبر است و آیه کمال دین پس از ابلاغ ولایت نازل می شود. اکنون نیز اگر حیات جامعه بشر بر اساس ولایت و مربیگری انسان کامل باشد، آیه اکمال نازل و این فتنه ها به پایان خواهد رسید.
امام جمعه موقت اردبیل ؛ غدیر خم را عیدالله اکبر برشمرد و حضور و بیعت با امیرمؤمنان در غدیرخم را آرزوی تمام انبیاء الهی دانست.
وی افزود: غدیر، فلسفه فرستادن انبیاست،چون ولایت غایت حرکت انبیای الهی است، پیامبر گرامی اسلام پس از 23 سال تلاش در راستای ابلاغ اسلام نیز تهدید می شود که اگر این ولایت الهی را ابلاغ ننماید، رسالت خود را به سرانجام نرسانده است.
خطیب جمعه اردبیل همچنین به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس سند افتخار مردم ایران و پدران و مادران شهداست و تا ابد زنده خواهد ماند.
به گفته وی ، دفاع مقدس نتیجه همان پیام غدیر بود که ایرانیان بدان لبیک گفتند، صاحب ولایت، حماسه آفرین خواهد بود و تا دشمنی دشمنان پابرجاست، دفاع نیز پابرجا خواهد بود.
وی افزود: مدافعین حرم نیز امروز، فرزندان همان هشت سال دفاع مقدس هستند و با اینکه دشمن هویت خود را تغییر داده ولی موضع خود را فراموش نکرده و در آن ثابت قدم مانده است.
حجت الاسلام فروغی اظهار کرد: ما حامی صلح و آرامش هستیم اما از خیانت دشمن می ترسیم چون دشمنان ما همیشه اهل خیانت بوده اند و اکنون نیز وظیفه ملت ماست که با هوشیاری و پیروی از رهبری که نشان از همان غدیرخم است، در برابر این فتنه ها ایستادگی کنند.
8123/ 1257
کد N1440092

وبگردی