آفتاب
امام جمعه موقت ورامین:

مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد/استکبار شریک جرم آل سعود و آل خلیفه

مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد/استکبار شریک جرم آل سعود و آل خلیفه

ورامین-امام جمعه موقت ورامین گفت: آمریکا شریک جرم صدام، آل سعود و آل خلیفه بوده و ملت ایران هرگز جنایت های این مستکبر عالم را فراموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امام هادی(ع) در سن هشت سالگی به مقام امامت رسیده و بیش از ۳۳ سال به هدایت مردم مشغول بودند و در سن ۴۱ سالگی به دست معتز عباسی به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امام هادی(ع) با تمام توان و ظرفیت با منحرفان فکری مبارزه می کردند و در این راستا قدم های موثری را برای حفظ و حراست از اسلام اصیل برداشتند.

مبارزه با تفکر انحرافی وظیفه همه ماست

وی ادامه داد: در زمان امام هادی(ع)، تفکر صوفیه به اسم زهد رایج بود، همانگونه که امروز نیز فرقه های صوفیگری به عنوان یکی از ابتلائات تفکر شیعه وجود دارد و همه وظیفه داریم با این تفکر غلط انحرافی مبارزه کنیم.

محمودی اضافه کرد: امام هادی(ع) درباره صوفیان فرمودند که همه فرقه های صوفیه مخالفان ما بوده و روش و برنامه آن ها مغایر با روش و برنامه ما است و آن ها کسانی هستند که برای خاموش کردن نور خدا تلاش می کنند.

در جنگ تحمیلی تمام کفر در برابر ملت ایران صف آرایی کرد

خطیب نماز جمعه ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: یاد حماسه آفرینان دفاع مقدس را گرامی داشته و به روح هزار و ۴۰۰ شهید ورامین بزرگ درود می فرستیم.

وی متذکر شد: دشمنان با خیال خام خود به فکر سرکوب کردن انقلاب اسلامی و نهضت عظیم امام راحل بودندو تمام دنیا کفر در برابر ملت ایران صف آرایی کردند و پیشرفته ترین سلاح ها را به صدام دادند و نیروی نظامی به عراق اعزام و برخی همسایگان ایران، پایگاه های نظامی و دلارهای نفتی خود را به رژیم عراق اعطا کردند.

محمودی تأکید کرد: منافقین نیز به عنوان پادوی دشمنان انقلاب اسلامی ایران فعالیت کرده و با تمام وجود به جنگ جمهوری اسلامی ایران آمدند.

پیروزی ایران در جنگ هشت ساله یک معجزه بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران یادآور شد: انقلاب نوپای اسلامی با شرایط نابسامان مورد هجوم وحشیانه دشمن قرار گرفت ولی اراده خداوند اینگونه رقم خورد که بزرگ ترین معجزه قرن اتفاق بیفتد و آن هم پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی بود.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی، ۱۲۷ شهر کشور مورد هجوم دشمن واقع شد، به طوری که آبادان هزار و ۷۱ بار و تهران بیش از ۹۲ بار مورد حمله قرار گرفت و بیش از ۹۷ میلیارد تومان خسارت در جریان جنگ تحمیلی به کشور وارد آمد.

۱۳۰۰ روستای کشور در جریان جنگ تحمیلی ویران شد

محمودی ادامه داد: هواپیماهای عراقی حدودهزار و ۵۰۰ بار شهرها و مناطق مختلف عراق را هدف قرار دادند و حدود هزار و ۳۰۰ روستای کشور ویران شد.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: موشک های اسکاد شوروی آنچنان برخی شهرها را را ویران کرد که نشانه ای به اندازه یک دیوار شکسته نیز برجای نمانده بود.

وی متذکر شد: دشمن همه چیز داشت اما آنچه موجب پیروزی ملت ایران شد، ایمان به خدا و رهبری امام راحل و حضور مردم در صحنه و میدان بود.

جنگ تحمیلی ابهت شرق و غرب را شکست

محمودی اضافه کرد: سلام بر جوانان و نوجوانانی که در اوج جوانی، سنگر را بر بستر نرم و گرم ترجیح دادند و جانبازانی که سال ها به خاطر دفاع از کشور بر بستر افتادند و خم به ابرو نیاوردند و درود بر آزادگان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران که اوج حماسه را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: به تعبیر امام راحل، در جنگ تحمیلی ابهت شرق و غرب شکسته و انقلاب اسلامی به نقاط مختلف جهان صادر شد.

وی بیان داشت: در تمامی جنایت های رخ داده پس ازپیروزی انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس، دست آمریکایی ها مشاهده می شود و آمریکا شریک جرم صدام، آل سعود و آل خلیفه بوده و ملت ایران هرگز جنایت های این مستکبر عالم را فراموش نمی کند.

ملت ایران سر تسلیم در برابر آمریکا فرود نخواهد آورد

خطیب نماز جمعه ورامین تأکید کرد: وای بر افراد و تازه به دوران رسیده هایی که جنایات آمریکا را فراموش کرده اند و فکر می کنند که با مذاکره با آمریکا، می توان به جایی رسید اما باید توجه داشت که سران آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از بدترین و پلیدترین افراد بوده و ملت ایران هماهنگونه که در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستاد، امروز هم با تمام توان در برابر این قدرت مستکبر ایستادگی می کند و هرگز سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

محمودی افزود:نباید بگذاریم نسل حاضر که دفاع مقدس را ندیده، از دفاع مقدس غافل شودو همه ما نسبت به انتقال مفاهیم و پیام های دفاع مقدس مسئول هسیتم.

پارک آزادگان ورامین به مضامین دفاع مقدس مجهز شود

وی ادامه داد: باید در کتابخانه های مساجد و مدارس ما کتاب های خاطرات دفاع مقدس وجود داشته ومعلمان و اساتید،   دانش آموزان را تشویق به مطالعه آنان کنند و باید فضای پارک های ما معطر به این پیام ها شود.

محمودی اضافه کرد: ماه ها تصمیم گرفته شده تا پارک آزادگان با مضامین دفاع مقدس در خدمت مردم باشد ولی به صورت عملیاتی اقدامی صورت نپذیرفته و من از شورای شهر و شهرداری می خواهم این امور را سرعت ببخشندو اجازه ندهند این موضوع به حاشیه برده شود.

امام جمعه موقت ورامین با تجلیل از نقش مردم ورامین در دفاع مقدس گفت: نقش ورامین بزرگ در دفاع مقدس کم نظیر است و علاوه بر تقدیم هزار و ۴۰۰ شهید، نقش این منطقه در کمک رسانی به جبهه ها و برپایی ایستگاه های صلواتی نیز بی بدیل بوده و هزاران برگ اسناد در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه اسناد نقش ورامین در دفاع مقدس تدوین و منتشر نشده است و چرا همتی در این زمینه صورت نپذیرفته و برخی به جای انجام کارهای بی خاصیت و صرف هزینه برای لهویات به فکر مدون کردن تاریخ انقلابی منطقه نیستند.

کد N1439994

وبگردی