آفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین بازدید کرد

قزوین - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه چهارمین دوسالانه خوشنویسی کشور با عنوان 'خواجه اختیار'، معروف به منشی گنابادی در سرای سعدالسلطنه قزوین بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، علی جنتی شامگاه پنجشنبه در بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه که با همراهی استاندار و جمعی از مسئولان استان قزوین برگزار شد، افزود: چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در قزوین از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور بشمار رفته و در اعتلای این هنر اصیل ایرانی نیز نقش موثری دارد.
وی ادامه داد: این برنامه بهترین محمل تجمع هنرمندان شاخص خوشنویسی کشور و فرصتی برای تبادل و انتقال اطلاعات و تجربیات اساتید فن به جوانان و علاقه مندان است تا در این دوسالانه به نیازهای هنری جوان ترها پاسخ داده شود.
جنتی، ایران را مهد بسیاری از هنرها دانست و یادآور شد: در کشور ما هنرهایی چون نقاشی، مجسمه سازی، سرامیک، کاشی، سفال، تئاتر و موسیقی پیشینه و قدمت زیادی داشته اما هنر خوشنویسی وجه تمایز و خواستگاه دیگری دارد.
به گفته وی، خوشبختانه دوسالانه خوشنویسی ایران تثبیت شده و خوشنویسان مطرح کشور نیز به تقویت، پایداری و ماندگاری این سنت حسنه کمک شایانی می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برپایی جشنواره های خوشنویسی بی شک موجب رقابتی شدن نگاه هنرمندان، شکوفایی استعدادها، شناسایی هنرمندان جوان و اعتلای هنر خطاطی در کشور می شود.
جنتی اضافه کرد: آثار ارائه شده از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی قرار دارند و بنده نسبت به روند روبه رشد این هنر اصیل ایرانی خوشبین هستم.
وی با اشاره به پیشینه شهر قزوین در هنر خوشنویسی و وجود مفاخر بزرگ متقدم و معاصر آن، گفت: این شهر در تعالی و توسعه هنر خوشنویسی سهم بزرگ، درخشان و ممتازی دارد و به همین سبب پایتخت هنر خوشنویسی کشور نام گرفته است.
چهارمین نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران با بهره مندی از 600 اثر فاخر از هنرمندان خوشنویس کشور از 6 تا 25 شهریور ماه جاری در سرای تاریخی سعدالسلطنه برای بازدید علاقه مندان به این دائر بود.
شبک **7389/8054 **1917 *خبرنگار - رضا اسدی *سردبیر -سید محمد باقر نوربخش
کد N1439726

وبگردی