آفتاب

استاندار اصفهان، اقدام دولت برای تحقق مطالبات مردم استان را خواستار شد

استاندار اصفهان، اقدام دولت برای تحقق مطالبات مردم استان را خواستار شد

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان، اقدام دولت برای تحقق مطالبه های مردم استان در زمینه آزاد راه های شرق و غرب، تولید ریل، راه آهن اصفهان - خوزستان، ایجاد موزه در کارخانه ریسباف و بیمارستان میلاد را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح آزاد راه شرق اصفهان که با حضور وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: تکمیل و بهره برداری از آزاد راه های شرق و غرب کشور، مرکز این استان را از آلودگی، ترافیک و تصادف های شدید دور می کند و این موضوع یکی از مهمترین خواسته های مردم منطقه است.
وی با بیان اینکه مردم اصفهان 12 سال در انتظار اجرای طرح آزاد راه شرق اصفهان بودند، اظهار کرد: آزادراه شرق اصفهان دارای سه قطعه است که اجرای قطعه سوم آن به طول 30 کیلومتر از نایین تا پلیس راه اصفهان - شیراز نیازمند تصمیم گیری مسئولان است که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حدود 18 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان نیز باقی مانده است که امیدواریم این طرح نیز هرچه سریعتر اجرایی شود.
زرگرپور با اشاره به طرح تولید ریل در ذوب آهن که از دو و نیم سال گذشته آغاز شده است، گفت: امروز طرح تولید ریل به مرحله نهایی خود رسیده و تاکنون حدود 15 تُن ریل استاندارد تولید شده است.
وی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با انعقاد قرارداد سه ساله با ذوب آهن اصفهان برای خرید ریل های تولیدی، علاوه بر حمایت از این تولید راهبردی، به وضعیت اقتصادی ذوب آهن نیز کمک کند.
به گفته وی، مرحله نهایی تولید ریل ملی تا دو هفته آینده با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ذوب آهن اصفهان آغاز می شود.
وی، راه اندازی خط راه آهن اصفهان - خوزستان را نیز یکی از خواسته های مردم اصفهان خواند و تاکید کرد: لازم است این موضوع در اولویت قرار گیرد.
استاندار اصفهان با اشاره به خرید زمین کارخانه ریسباف در شهر اصفهان، آن را یکی از کارهای بزرگ دولت عنوان و تصریح کرد: با توجه به آماده بودن زمین، لازم است هرچه سریعتر، عملیات اجرایی احداث گنجینه (موزه) در این مجموعه در زمان دولت یازدهم آغاز شود.
وی همچنین خواسته های دیگر مردم استان را تبدیل سیلوی قدیم اصفهان به مجموعه ای با کاربری شهری، صدور دستور آغاز عملیات اجرایی بیمارستان یکهزار تختی میلاد و رینگ چهارم اصفهان عنوان کرد.
زرگرپور تاکید کرد: شهریور، ماه مبارکی برای اصفهان است زیرا حدود یک سوم اعضای هیات دولت در این ماه به استان سفر کردند.
وی اضافه کرد: در هفته دولت، سه وزیر، امروز دو وزیر، هفته آینده دو وزیر یا عضو کابینه دولت به استان اصفهان سفر می کنند.
استاندار اصفهان همچنین از سفر معاون اول رئیس جمهوری در اوائل مهر به اصفهان خبر داد.

*** اصفهان روی کاغذ، 'استان برخوردار' است***
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این مراسم، آزاد راه شرق و غرب اصفهان را یکی از نیازهای مُبرم استان خواند و گفت: آلودگی هوای اصفهان از تهران نیز بیشتر است و باید با اجرای چنین طرح هایی، تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود.
سیدناصر موسوی لارگانی از رئیس صندوق بازنشستگی کشور خواست تا کمک ویژه ای به طرح آزاد راه شرق اصفهان برای تکمیل آن در زمان کوتاهتر از دو سال آینده داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به مشکل کمبود هتل در اصفهان اظهار کرد: اصفهان با توجه به مُراوده های ایران با کشورهای دیگر پذیرای تعداد زیاد گردشگر است اما هتل های آن ظرفیت کافی ندارد و با راه اندازی دو هتل جدید، همه مشکل ها حل نمی شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان بر روی کاغذ، 'استان برخوردار' محسوب می شود، تاکید کرد: این استان مناطق محروم زیادی دارد و لازم است دولت از حق مردم مظلوم اصفهان که دِین خود را به نظام ادا کرده اند، دفاع کند.

*** بهره برداری از آزاد راه شرق اصفهان تا دو سال آینده***
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری 'آتیه صبا' که مجری طرح آزاد راه شرق اصفهان است نیز در این مراسم گفت: پیش بینی اولیه برای بهره برداری از این آزاد راه تا دو سال آینده است.
احمدرضا نیک کار اصفهانی افزود: صندوق بازنشستگی کشور 12 طرح ملی را در دستور کار دارد که آزاد راه شرق اصفهان یکی از آنهاست.
وی طول این طرح را 63 کیلومتر در دو قطعه با سرمایه گزاری مشارکتی وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشور به ارزش سه هزار و 300 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: اجرای این طرح 500 فرصت شغلی مستقیم و یکهزار و 960 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می کند.
نیک کار با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان نخستین آزاد راه کشور است که بصورت بُتنی اجرا می شود، گفت: در کنار این اَبَر طرح، 15 طرح دیگر با 16 هزار فرصت شغلی اجرا می شود.
آزاد راه شرق اصفهان دارای 93 کیلومتر طول در سه قطعه 30، 33 و 30 کیلومتری است که امروز عملیات اجرایی دو قطعه آن به طول 63 کیلومتر آغاز شد.
این طرح از کیلومتر 38 آزاد راه اصفهان - نطنز آغاز و در محدوده گردنه 'لاشتر' در سه راهی پلیس اصفهان - مبارکه ختم می شود.
این طرح با مشارکت شرکت آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشور در حال احداث است که برای 63 کیلومتر آن مبلغ قرارداد مشارکت با سرمایه گذار سه هزار و 300 میلیارد ریال است.
با اجرای این طرح با شش باند رفت و برگشت بیش از 10 تقاطع غیرهمسطح اجرا می شود.
امروز با سفر وزیران راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی، عملیات اجرایی طرح آزاد راه شرق اصفهان آغاز شد.
ت/6027/3011 خبرنگار: معینی - دبیر: شکراللهی
کد N1439536

وبگردی