آفتاب

همکاری مشترک ایران و قبرس در زمینه تولید دارو

همکاری مشترک ایران و قبرس در زمینه تولید دارو

کرج-ایرنا-رئیس هیئت مدیره گروه دارویی سیناژن شهرستان فردیس گفت که این شرکت با کشور قبرس در زمینه تولید دارو و آموزش همکاری خواهند داشت.

فریدون مهبودی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیربهداشت قبرس ازشرکت سیناژن شهرستان فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همکاری های دوکشور در حد وزارتخانه انجام می شود و شرکت سیناژن ظرفیت صادرات دارو را به کشور قبرس دارد.
وی افزود: وزیر بهداشت قبرس در دیدار امروز خود از شرکت سیناژن آمادگی خود را برای همکاری با این ایران و واردات داروهای این شرکت اعلام کرد.
مهبودی گفت: شرکت سیناژن 12 قلم داروی در زمینه ام اس، سرطان، خودایمنی، پوکی استخوان، نارسایی کلیه، ناباروری تولید و روانه بازار می کند.
رئیس هیئت مدیره گروه دارویی سیناژن شهرستان فردیس اظهارکرد: اخیرا داروی این شرکت در زمینه روماتیسم وارد بازار شده که جزء پرفروش ترین دارو بازار دنیاست.
مهبودی افزود: داروهای تولیدی این شرکت به کشورهایی نظیر روسیه،ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و سوریه صادر می شود.
شرکت تولید و تحقیقاتی سیناژن در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس استان البرز واقع است.
وزیر بهداشت قبرس در رأس هیأتی بلند پایه از شرکت تولید و تحقیقاتی سیناژن در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس استان البرز بازدید کرد.
وی در سفر دو روزه خود به کشور قرار است با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار کند.
وزیر بهداشت قبرس در دومین روز سفر خود به ایران ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی البرز از یکی از کارخانه های تولید کننده داروهای با فناوری پیشرفته دیدن کرد.
7413/1535
کد N1439513

وبگردی