آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

حضرت علی (ع) سمبل حکومت توحیدی و الهی برای بشریت است

حضرت علی (ع) سمبل حکومت توحیدی و الهی برای بشریت است

قم- ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: دوره امامت حضرت علی (ع) سمبل حکومت توحیدی و الهی برای همه اعصار و قرون مختلف محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در دیدار تولیت و تعدادی از مسئولان مسجد مقدس جمکران با بیان این مطلب، اظهار کرد: دشمنان تشیع در طول تاریخ تا آنجا که توانستند این چهره پر فضیلت را زیر نقاب پوشاندند و در مقابل چهره هایی که در برابر آن حضرت واقع شدند، را هر چه بیشتر با فضیلت نمایش دادند.
این مرجع تقلید اذعان داشت: موضوع جانشینی حضرت علی(ع) یک مساله ساده نبوده و از همان روزی که پیامبر دعوت خود را آغاز کرد، امیرالمومنین را به عنوان وصی و جانشین خود برگزید، و آن حضرت در حالی که قلمرو حکومتش بسیار وسیع بود، الگویی را در زمینه کشورداری و اداره مملکت ارائه داد، که ما باید در راستای تبیین آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه واقعه غدیر خم تنها مربوط به روز هجدهم ذیحجه نیست، افزود: برخی از حوادث تاریخی مقطعی نیستند، بلکه برای کل زمان ها و ادوار هستند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه همه خصایص نیک و پسندیده پیامبران الهی به صورت یک جا در وجود گرامی حضرت علی جمع شده است، اضافه کرد: عظمت علی (ع) را باید با استفاده از مطالبی که در منابع اهل سنت ذکر شده به جهانیان معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه غرب تا به حال هیچگاه شناخت و درک درستی از شیعه نداشته و هر آنچه از این مکتب نورانی و راستین می داند، از منابع اهل سنت گرفته است، افزود: به طور حتم اسلام حقیقی چیزی جز مکتب تشیع نیست، از این رو باید با تشکیل کرسی هایی در مسجد مقدس جمکران ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی را بیش از پیش به همگان بشناسانیم، و همه تلاش های جریان های تکفیری برای مختوش نشان دادن شیعه را بی اثر نماییم.
7403/ 6133/ 1539
کد N1438790

وبگردی