آفتاب

سال های 2017 و 2018؛المپیادهای جهانی کامپیوتر و زیست شناسی در ایران برگزار می شود

سال های 2017 و 2018؛المپیادهای جهانی کامپیوتر و زیست شناسی در ایران برگزار می شود

تهران – ایرنا - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت:ایران اسلامی در سال های 2017 و 2018 میلادی به ترتیب میزبان المپیادهای جهانی کامپیوتر و زیست شناسی است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر حسین شجاعی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از افتخار آفرینان المپیادهای علمی کشور در سال 94 که با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد، در سخنانی تاکید کرد: همه تلاش ما این بوده است که کیفیت خدمات در این مجموعه آسیبی نبیند که البته در سال گذشته نیز بهترین نتیجه در المپیاد جهانی بدست آمد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته 645 مدال جهانی از سوی دانش آموزان کشورمان کسب شده است گفت: از این تعداد 153 مدال طلا بوده است، ضمن اینکه سال گذشته دانش آموزان کشور توانستند 12 مدال طلای جهانی را کسب کنند و تمام تیم های شرکت کننده نیز رتبه تک رقمی کسب کردند.
شجاعی در عین حال ادغام باشگاه دانش پژوهان جوان که قبلاً به صورت یک نهاد مستقل فعالیت می کرد با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان را در سال 1389 یکی از مشکلات فعلی ثبت نام و برگزاری المپیادهای دانش آموزی ذکر کرد و گفت: این در حالی است که این مرکز قبلا از مرحله ثبت نام تا برگزاری آزمون را می توانست پوشش دهد و این اتفاق باعث کندی و کاهش قدرت عمل این مجموعه شده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درخواست کرد در صورت امکان سال آینده باشگاه دانش پژوهان جوان به عنوان یک نهاد مستقل در وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه دهد.
وی همچنین با اشاره به اینکه، ایران برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر در سال 2018 و نیز المپیاد زیست شناسی در سال 2017 را میزبانی خواهد کرد افزود: این در حالی است که تاکنون دو دوره المپیادد جهانی شامل فیزیک و نجوم به ترتیب در شهرهای اصفهان و کرمان برگزار شده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان همچنین اظهارکرد: در المپیاد جهانی کامپیوتر از تمام شرکت کنندگان در المپیاد قبلی که در روسیه برگزار شد برای حضور در تهران دعوت به عمل آمده است.
آئین تجلیل از 75 تن از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور در مسابقات جهانی و داخلی 94-93 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولین حوزه آموزشی در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شد.
1836**1440
کد N1437978

وبگردی