آفتاب

معاون استاندار تهران: نظام اداری کشور فاقد بهره وری ملی است

معاون استاندار تهران: نظام اداری کشور فاقد بهره وری ملی است

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با انتقاد از اینکه عملکرد نظام اداری کشور متناسب با اهداف متعالی جمهوری اسلامی نیست، گفت: سازمان اداری عریض و طویل ما امروز فاقد بهره وری ملی و شایستگی لازم برای استمرار خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سیدشهاب الدین چاوشی عصر سه شنبه در هجدهمین جشنواره شهید رجایی استان تهران که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دولت باید تنها به وظایف اصلی و حاکمیتی غیرقابل واگذاری خود بپردازد تصریح کرد: امروز بسیاری از این وظایف اصلی تحت تاثیر وظایف تصدی گری دولت قرار گرفته است.
چاوشی اظهار کرد: در دوره ای انجام وظایف تصدی گری بر دولت ها فرض بود اما اکنون ساخت بزرگراه و بسیاری از زیربناها در توان بخش خصوصی است و باید تصدی گری این امور به مردم واگذار شود.
معاون استاندار تهران با طرح این پرسش که چرا نتوانستیم براساس قانون برنامه پنجم توسعه، نیروی انسانی دولتی را 15 درصد کاهش دهیم خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مشغول بکار در نظام اداری ما بیش از 15 برابر کشور 130 میلیون نفری ژاپن است که بار سنگینی بر دوش نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.
وی با انتقاد از اینکه مردم در مراجعه به سازمان های اداری، پاسخ های لازم را نمی گیرند تصریح کرد: نبود شفافیت لازم، حجیم و متناقض بودن از جمله مشکلات قوانین ماست که باید اصلاح شود.
چاوشی با اشاره به اینکه سازمان امور اداری و استخدامی موضوع تحول نظام اداری کشور را در دستور کار خود دارد اظهار کرد: باید با تدبیر اساسی، تحول اداری در کشور شکل بگیرد.

* ضرورت جذب نخبگان در دستگاه های اداری
چاوشی همچنین به مصوبه دولت اصلاحات در خصوص ضرورت جذب نخبگان برای جلوگیری از فرار مغزها اشاره کرد و گفت: این مصوبه در هشت سال دولت قبل اجرایی نشد و در دولت کنونی نیز به دلیل محدودیت های مالی جدی با اما و اگرهایی همراه بوده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و راه و شهرسازی استان تهران به عنوان سه دستگاه اجرایی نمونه به ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد اداره زیرمجموعه خود پرداختند.
مدیران، بخشداران، فرمانداران و دستگاه های اجرایی برتر استان تهران عصر سه شنبه طی آیینی در هجدهمین جشنواره استانی شهید رجایی معرفی و از سوی استاندار و معاونان وی تجلیل شدند.
تهرام**2079/1625/ 3404
کد N1437944

وبگردی