آفتاب

نماینده مجلس: قوانین فعلی سازمان حفاظت محیط زیست ضمانت اجرایی ندارد

نماینده مجلس: قوانین فعلی سازمان حفاظت محیط زیست ضمانت اجرایی ندارد

سبزوار- ایرنا- نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین فعلی سازمان حفاظت محیط زیست ضمانت اجرایی برای حراست از طبیعت را ندارند بنابراین اصلاح قوانین این سازمان در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش ایرنا، حسین مقصودی روز سه شنبه در جمع اعضاء پویش حامیان یوزپلنگ ایرانی در سبزوار افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نیاز به حمایتهای بیشتری برای حراست از طبیعت دارد.
وی ادامه داد: امنیت شغلی، بهره مندی از ضوابط قانون بکارگیری سلاح و مزایای مناسب از مهمترین دغدغه های کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست است.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به سازمان محیط زیست نیز کافی نیست.

* پویش حمایت از یوزپلنگ ایرانی در سبزوار
دبیر انجمن جوانان حامی طبیعت خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این پویش(کمپین) متشکل از 25 دوچرخه سوار با شعار ' آهسته برانید ' در حمایت از یوزپلنگ آسیایی حرکت خود را امروز 23 شهریور از شهر نیشابور آغاز کرد و به سبزوار رسید.
محمدحسن کلیدری به واقع شدن جاده سبزوار- شاهرود در محدوده زیست یوزپلنگ آسیاسی اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو قلاده یوزپلنگ حین عبور از عرض این جاده در برخورد با خودروهای سواری کشته شده اند.
وی ادامه داد: بر اساس سرشماری تاکنون 40 قلاده از این حیوان در معض انقراض در ایران شناسایی شده که اکثر آنها در محدوده جاده سبزوار- شاهرود در حیطه شکارگاههای فصلی خود تردد می کنند.
دبیر انجمن جوانان حامی طبیعت خراسان رضوی افزود: فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی مردم برای حفاظت از یوزپلنگ که در در خطر انقراض است نقش مهمی در حراست از آن دارد.
وی به حمایت مسئولان از انجمن حامی طبیعت خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده همایش ملی شبکه های زیست محیطی و منابع طبیعی کشور ششم مهر ماه آتی به مدت سه روز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نیشابور برگزار می شود.
سبزوار در 230 کیلومتری و نیشابور در 120 کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.
8144/7500/1858
کد N1437835

وبگردی