آفتاب

773میلیاردریال تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی مازندران پرداخت شد.

773میلیاردریال تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی مازندران پرداخت شد.

نوشهر – ایرنا – معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری مازندران گفت : تاکنون 773 میلیاردریال در قالب 79 فقره تسهیلات طرح بسته حمایتی دولت به واحدهای تولیدی مازندران پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن خیریان پور روز سه شنبه در دومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان های غرب مازندران که در فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد ، افزود : از 3 هزار و 782 نفری که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند تعداد یک هزار و یک نفر به بانک ها معرفی و 513 نفر نیز به شعب ارجاع داده شده اند.
وی سهم استان مازندران از بسته حمایتی دولت را 470 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت : متاسفانه روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی به دلیل عدم همکاری بانک ها به کندی پیش می رود که اصلا مورد قبول نیست و باید این روند شتاب بیشتری به خود گیرد.
خیریان پور با بیان اینکه عملکرد بانک ها به صورت کشوری ارزیابی می شود ، خاطرنشان کرد : از مجموع 79 فقره تسهیلات پرداخت شده در مازندران سهم بانک کشاورزی 25 فقره ، تجارت 15 فقره ، ملی 13 فقره ، صنعت و معدن 9 فقره ، ملت 8 فقره ، سپه 3 فقره ، توسعه تعاون 2 فقره ، رفاه 3 فقره و صادرات یک فقره بوده است.
وی تصریح کرد : در سه شهرستان تنکابن ، رامسر و عباس آباد تنها 4 فقره پرداختی داشتیم که این تعداد اصلا قابل قبول نیست و باید بانک ها سرعت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
معاون استاندار مازندران با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ، بیان داشت : در مازندران که قطب کشاورزی است تنها 25 فقره پرداختی داشتیم در حالی که استان هرمزگان تاکنون 213 فقره تسهیلات پرداخت کرده است.
به گفته خیریان پور ، اگر متقاضیان در مرحله تکمیل پرونده با مشکل مواجه شدند به فرمانداری اعلام نمایند تا هرچه سریعتر موانع برداشته شود.
وی یادآور شد : اگر فرد یا افرادی در سطح دستگاه های اجرایی و بانک ها در روند ارائه تسهیلات تعلل و کوتاهی کنند حتما با آنها برخورد خواهد شد.
شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در غرب مازندران واقع است.
/7513/ 1602/1899
کد N1437633

وبگردی