آفتاب

ارائه آخرین دستاوردهای محققان داخلی وخارجی درکنگره زخم و ترمیم بافت

ارائه آخرین دستاوردهای محققان داخلی وخارجی درکنگره زخم و ترمیم بافت

تهران-ایرنا-محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی درقالب اولین کنگره ملی و سومین کنگره ملی زخم وترمیم بافت و به منظورارائه آخرین دستاوردهای خود در تهران دور هم جمع می شوند.

اولین کنگره بین المللی وسومین کنگره ملی زخم وترمیم بافت باحضورمحققان وصاحب نظران حوزه زخم و ترمیم بافت 5 تا 7 آبان ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.
رییس اولین کنگره ملی وسومین کنگره ملی زخم وترمیم بافت روزسه شنبه به خبرنگارعلمی ایرنا گفت: این رخداد علمی با حضور محققان داخلی و خارجی در صدد است به آخرین یافته ها و دستاوردها علمی در حوزه زخم و ترمیم بافت بپردازد.
دکتر سیدمهدی طبایی اظهار کرد: از تیم های تخصصی و محققان بین المللی هم برای ارائه آخرین یافته های علمی و پژوهشی و ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده است.
وی تبادل نظر علمی در حوزه درمان، ارائه دستاوردهای مهم، هم اندیشی در خصوص آخرین یافته های علمی، ارائه تجربیات دستاوردها و جلب توجه مسئولان به این حوزه را از مهمترین اهداف این رخداد علمی اعلام کرد.
رییس اولین کنگره ملی و سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، موضوع اصلی این کنگره را زخم مزمن اعلام کرد و گفت: کارگاه های آموزشی برای مقابله با این عارضه در این کنگره ایجاد خواهد شد.
طبایی اظهار کرد که علاقمندان تا پایان شهریور ماه مهلت دارند مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و در صورت نیاز امکان تمدید مهلت ارسال مقالات وجود دارد.
وی به استقبال مناسب از دو کنگره قبلی اشاره و پیش بینی کرد که در این کنگره نیز با حضور گسترده محققان داخلی و خارجی مواجه شویم .
طبایی، بزرگترین دستاورد دو کنگره قبلی را طراحی مرکز جامع ترمیم زخم بافت اعلام کرد و گفت: روش های درمانی مختلفی در حوزه تحقیقاتی پیشنهاد شد که برای بالینی شدن و ارائه خدمات گسترده نیاز به کارهای تحقیقاتی جامع تر دارد.

** لزوم افزایش مراکز جامع ترمیم زخم در کشور
وی بر لزوم افزایش مراکز جامع ترمیم زخم در کشور گفت: هرچند نمونه های این چنینی در دنیا فراوان است اما در کشور ما فقط یک مرکز با همت و تلاش محققان جهاددانشگاهی راه اندازی شده که اینگونه مراکز باید در کشور افزایش یاید.
طبایی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مبتکر مرکز جامع ترمیم زخم است، اظهار کرد: هدف ما این است که الگویی ارائه دهیم که قابلیت گسترش داشته باشد و بتواند مرجعی مناسب برای درمان زخم باشد.
وی با اشاره به اینکه زخم به عنوان معضل شایع و کمتر توجه شده در حوزه بهداشت و درمان کشور ما است، اظهار کرد: این موضوع در جهاددانشگاهی چند سالی به همت دوستان مطرح و کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.
طبایی ادامه داد که معمولا بیماران زخم در بیمارستان ها، مراکز درمانی و مطب های پزشکان سرگردان هستند و مرکز جامعی وجود ندارد که تمام خدمات درمانی را به صورت مجموعه به این افراد ارائه دهد.
وی گفت: متخصصانی مانند پوست، عفونی، غدد، جراح و اورتوپد در قالب بک تیم تخصصی باید به این موضوع بپردازند و این می طلبد مرکزی جامع طراحی شود تا تمام خدمات از تشخص، درمان، بازتوانی و آموزش به بیماران زخم ارائه شود.
علمی ** 1201 **1440
کد N1437276

وبگردی