آفتاب

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ دوشنبه 22شهریور

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ دوشنبه 22شهریور

تهران – ایرنا – برگزاری نماز عید قربان در بین الحرمین و شهرهای عراق، ورود یک هزار پناهجوی عراقی به کرکوک، دفع حمله داعش در قیاره، استقبال عراق از آتش بس در سوریه، هلاکت 11 تروریست در الرطبه، اظهارات عمار حکیم در خصوص طرح خاورمیانه جدید و اعدام شماری از مردم موصل از سوی داعش از خبرهای امروز عراق است.

-نماز باشکوه عید قربان با تابیدن اولین شعاع نور آفتاب بر گنبدهای طلایی سید الشهداء اباعبدالله الحسین و ابوالفضل عباس (ع) با حضور جمع کثیری از زائران حسینی وازجمله زوار ایرانی ٬در بین الحرمین در کربلای معلا و دیگر عتبات عالیات در نجف ، کاظمین ، سامرا و عموم شهرهای عراق برگزار شد.
- منابع محلی در کرکوک عراق گزارش دادند که یک هزار پناهجوی جدید عراقی که از مناطق تحت کنترل داعش در الحویجه (55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک) گریخته اند٬ وارد کرکوک شدند.
- یک مقام محلی در استان نینوای عراق اعلام کرد که در پی حمله عناصر داعش به منطقه قیاره٬ این حمله دفع و دست کم یکصد تروریست کشته شدند.
- وزارت خارجه عراق امروز با صدور بیانیه ای، از توافق آتش بس در سوریه که از امروز آغاز شد، استقبال کرد.
- یک منبع نظامی استان الانبار گفت: نیروهای پلیس فدرال حمله داعش به مقر خود در شهر الرطبه غرب الرمادی را دفع کردند و در جریان آن 11 تروریست را به هلاکت رساندند.
- سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی بزرگترین فراکسیون در مجلس نمایندگان عراق و فراگیرترین گروه سیاسی در این کشور امروز گفت که زمان شکل گیری طرح خاورمیانه جدید فرا رسیده است اما عراق قربانی بزرگ این معادلات جدید نخواهد بود.
- گروه تروریستی تکفیری داعش، در شیوه جدیدی از اعدام غیرنظامیان، همزمان با عید قربان 8 شهروند عراقی را در مرکز این شهر از طریق غرق کردن در آب اعدام کرد.
شبک **خاورم**9365**1917
کد N1436677

وبگردی