آفتاب
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

کاهش صادرات دام زنده،ناشی از رفتارهای سیاسی برخی کشورهاست

کاهش صادرات دام زنده،ناشی از رفتارهای سیاسی برخی کشورهاست

تهران- ایرنا- رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کاهش صادرات دام زنده در سال جاری ناشی از رفتارهای سیاسی و به دلیل کاهش تقاضا از سوی برخی کشورهای عربی در خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی خلج دوشنبه همزمان با عید سعید قربان در بازدید از مرکز عرضه دام زنده در غرب تهران (بلوار تعاون) در جمع خبرنگاران افزود: صادرات دام زنده به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس هیچگاه قطع نشده و در حال حاضر به دلیل کاهش تقاضا از سوی کشورهای خلیج فارس میزان صادرات کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر صادرات مستقیم دام زنده به کشور کویت قطع شده اما دام زنده کشورمان به طور غیرمستقیم و توسط سایر کشورها به کشور کویت صادر می شود.
خلج در باره میزان صادرات دام زنده و مقدار کاهش آن به این نوع کشورها سخنی نگفت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 890 پایگاه ثابت عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در سراسر کشور ایجاد شده و 930 گروه سیار عرضه دام بر ذبح این دام ها نظارت دارند.
وی ادامه داد: در عید سعید قربان سال گذشته 220 هزار دام در مراکز مجاز و غیر مجاز عرضه دام توسط مردم ذبح شد که از این تعداد 102 هزار دام در خارج از مراکز عرضه دام(مراکز غیرمجاز ) ذبح و عرضه شده است.
خلج بیان کرد: 3.4 درصد دام های ذبح شده به دلیل مسائل غیر بهداشتی توسط سازمان دامپزشکی کشور ضبط شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در شهر تهران 31 مرکز عرضه دام زنده ایجاد شده که با همکاری امور عشایری استان تهران عرضه دام عشایری نیز در سطح شهر تهران و جایگاه های شهرستان های تهران ایجاد شده است.
خلج گفت: تمام مراحل ذبح دام ها توسط کارشناسان سازمان دامپزشکی نظارت می شود و همچنین کارشناسان مسائل شرعی در جایگاه های سراسر کشور نظارت دارند.
تهرام/7243/9353//1348 / 1876
کد N1436288

وبگردی