آفتاب

از قافله‌ی کتاب عقب نمان!

از قافله‌ی کتاب عقب نمان!

خبر > فراخوان چهاردهمین جشنواره‌ی «یاد یار مهربان» منتشر شد. این جشنواره را شهرداری تهران، با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.

در جشنواره‌ي چهاردهم دانش‌آموزان پايه‌ي هفتم، هشتم و نهم متوسطه‌ي اول مي‌توانند شركت كنند. اين جشنواره، مهرماه كار خود را به‌طور رسمي آغاز خواهد كرد. پس اگر اهل كتاب هستي دست به‌كار شو و به سايت جشنواره برو تا از قافله‌ي كتاب جا نماني!

محسن جلالي، دبير چهادهمين جشنوار‌ه‌ي ياد يار مهربان به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «به‌خاطر ميزان مشاركت  دانش‌‌آموزان پايه‌ي هفتم و هشتم در سال گذشته، امسال دانش‌آموزان پايه‌ي نهم هم به اين جشنواره اضافه شدند و مي‌توانند با مراجعه به سايت، كتاب دريافت كنند.»

او درباره‌ي تغيير عملكرد جشنواره دوره‌ي سيزدهم مي‌گويد: «در گذشته، مديران مدرسه به نمايندگي از دانش‌آموزان در نمايشگاه ياد يارمهربان حضور پيدا مي‌كردند و كتاب‌ها به سليقه‌ي مديران مدرسه انتخاب مي‌شد.

از پارسال تصميم گرفته شد كه خود دانش‌آموزان انتخاب كنند و جالب است بدانيد كه با اين تغيير، استقبال بسيار بالا رفت و ما حتي زمان فعاليت جشنواره‌ي پارسال را تمديد كرديم. دانش‌آموزان وارد سايت مي‌شوند، ثبت‌نام انجام مي‌شود و كتاب‌هايي را كه مي‌خواهند تا سقف 20 هزار تومان انتخاب مي‌كنند و كتاب‌ها با پيك رايگان در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.»

 او درباره‌ي شرايط مشاركت ناشران درجشنواره‌ي چهاردهم نيز مي‌گويد: «امسال قرار شد كتاب‌هايي از ناشران تهيه بشود كه از سال 93به بعد چاپ شده باشند و كتاب‌هايي كه قيمت آن‌ها از چهارهزار تومان كم‌تر و از 20 هزار تومان بيش‌تر نباشد.»

او به اين نكته كه چنين محدوديت‌هايي براي ناشران خوشايند نيست، اين‌طور پاسخ مي‌دهد: «موضوع انتخاب كتاب‌ها و تاريخ و قيمت، موضوعي است كه با حضور و مشورت كارشناسان كتاب انجام شده است و طي بررسي‌هاي انجام شده ما به اين نتايج رسيده‌ايم. چون كتاب‌هاي ارزان، تعادل خريد را به هم مي‌زنند.»

او درباره‌ي انتخاب كتاب‌ها توسط جشنواره هم مي‌گويد: «كتاب‌هايي كه براي نوجوانان مناسب است، با بررسي هيئت كارشناسي، انتخاب مي‌شوند و بعد اين كتاب‌ها در فهرست قرار خواهند گرفت.» براي دريافت اطلاعات بيش‌تر از اين جشنواره مي‌توانيد به نشاني www.yym.ir مراجعه كنيد.

کد N1435929

وبگردی