آفتاب

راهکارهایی برای اینکه با رییس‌تان خوش و خرم کار کنید و اختلاف هم داشته باشید

راهکارهایی برای اینکه با رییس‌تان خوش و خرم کار کنید و اختلاف هم داشته باشید

ممکن است شما و رییس‌تان سال‌های سال کنار هم کار کنید. به این ترتیب چه چیزی بهتر از یک رابطه معقول و خوب می تواند فضای کار را برای شما به یک محیط امن و راحت تبدیل کند؟

صنم بیاناتی: چاره ای نیست. چه خوشتان بیاید و چه نه، شما یک رییس بالای سرتان دارید و معلوم هم نیست که چه زمانی بالاخره برای خودتان کار می کنید. پس در حال حاضر بهترین اتفاق پیدا کردن راهکارهایی برای برقراری ارتباط خوب با جناب رییس است. چون ممکن است شما و این آقا یا خانم مجبور باشید سال های سال کنار هم کار کنید. به این ترتیب چه چیزی بهتر از یک رابطه معقول و خوب می تواند فضای کار را برای شما به یک محیط امن و راحت تبدیل کند. با برخی از این راهکارها آشنا شوید.

قوانین را با هم مرور کنید

از خانم یا آقای مدیر سوال کنید چه کارهایی برای آنها مهمتر و در اولویت است. وقتی چنین سوالی از او بپرسید ناخودآگاه قوانین کار را با وی مرور کرده اید. در غیر اینصورت ممکن است با وجود اینکه شما سخت کار می کنید، جناب مدیر احساس کند عملا کاری انجام نمی دهید چون در حقیقت کارهایی که برای او در اولویت هستند پیش نبرده اید. در همین راستا این موضوع را در یکبار دیالوگ خلاصه نکنید و همواره درباره این موضوع با مدیرتان مشورت کنید تا از خواسته های او آگاه باشید.

هدف هایتان را یکی کنید

درباره اهداف مشترک با آقا یا خانم مدیر گفتگو کنید. سراغ اهداف عمل گرا بروید چون قطعا بهتر جواب می دهند. در این صورت اهدافتان یکپارچه می شود و این به خودی خود یک گام بلند در راستای پیشبرد اهداف کمپانی شماست.

پیشدستی کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که جناب مدیر برای درخواست کمک به شما رجوع کند. دلیلش را می دانید؟ چون شما اگر یک کارمند خوب و قابل هستید قبل از درخواست کمک او راه حل را پیدا کرده و ارائه داده اید. یادتان باشد هرگز به مدیرتان نگویید: "من گیج شدم" و هرگز منتظر نمانید تا مدیر بالایی شما راه حلی برای مشکل پیش آمده پیدا کند. در مواقع طوفانی، مشکلات را ببینید، راه حل ها را پیدا کنید و سپس درباره حل آنها حرف بزنید.

اشتباهات تان را جبران کنید

از زیر بار اشتباهات خود فرار نکنید. انکار آنها مشکلی را حل نمی کند. بهترین راه حل برای مواقعی که اشتباه می کنید این است که همه چیز را صادقانه با رییس خود در میان بگذارید و تلاش نکنید تقصیر را گردن دیگری بیاندازید یا دلایل بی اساس بیاورید. در اینصورت اگررییس شما بعدها اصل قضیه را متوجه شود ، دچار دردسر جدی تری خواهید شد. انداختن تقصیرها گردن دیگران در فضای کار فقط باعث از بین رفتن اطمینان بین شما و همکارانتان خواهد شد پس در مواقعی که اشتباه می کنید شجاع باشید و روراست.

اشتباهات را تکرار نکنید

هیچکس نمی تواند از دیگران توقع داشته باشد اشتباه نکنند. اما مهم این است که اگر هم اشتباه می کنید تکرار اشتباه قبلی نباشد. چون به هر حال همه ما انسان هستیم و برای انسان ها امکان اشتباه وجود دارد. اما باید حسابی مراقب باشید تا یک اشتباه را مرتب تکرار نکنید چون در اینصورت اعتبار خودتان را پیش جناب رییس زیر سوال می برید.

سراغ پروژه هایی بروید که قبلا در آنها شکست خورده اید

حتی اگر قبلا در پروژه مشابهی شکست خورده اید اما از روبه رو شدن با شرایط سخت و پروژه های مانند یکدیگر نترسید و سراغ آنها بروید. مردم اصولا از پذیرفتن کارهایی که قبلا انجام داده اند و در آن موفق نبوده اند خودداری می کنند. اگر شما سخت تلاش کرده اید و صادق بوده اید اما شکست خورده اید ، پس دلیلی ندارد که از حضور دوباره و پذیرش اینکار نگران باشید چون سعی خودتان را خواهید کرد. در اینصورت است که رییس تان متوجه می شود شما از شکست هراس ندارید و به این دلیل روی کارتان حساب می کند.

با زبان مدیرتان با او حرف بزنید

اگر رییس شما یک متفکر خطی است(افرادی که افکار آنها یک دایره شناخته شده را دنبال می کند) و شما هم با نیمکره راست مغزتان فعالیت می کنید، پس باید بدانید که برقراری ارتباط با این رییس کار دشواریست.(بر اساس تئوری که می گوید هر نیمکره از مغز افکار متفاوتی را کنترل می کند) در اینصورت مادامیکه شما جذب یک ایده بزرگ شده اید ، مدیرتان در حال محاسبات ریاضی برای مشخص کردن میزان موفقیت ایده فوق است. حالا حواستان را به آقا یا خانم مدیر بدهید تا اولویت های او را دریابید. به همه آنچه که برای او قابل اهمیت است با دقت گوش کنید.

قرار نیست باور و نظرتان را عوض کنید چون خودتان را زیر سوال برده اید بلکه قرار است همان نظریات را با زبان مدیرتان برای او بازگو کنید تا مفهوم آن را به درستی دریابد.

منبع: ریدرزدایجست

۴۷۴۷

کد N1435824

وبگردی