آفتاب

وزیر خارجه تونس: قطع روابط دیپلماتیک با سوریه تصمیمی اشتباه بود.

وزیر خارجه تونس: قطع روابط دیپلماتیک با سوریه تصمیمی اشتباه بود.

تهران – ایرنا – وزیر خارجه تونس روز یکشنبه گفت: قطع روابط دیپلماتیک با سوریه، تصمیمی اشتباه بود، چرا که دیپلماسی به قطع روابط بین کشورها متوسل نمی شود به ویژه زمانی که این دیپلماسی خود بخشی از راه حل سیاسی بحران کشورها باشد.

به گزارش پایگاه خبری «حقائق آنلاین»، خمیس الجهیناوی در ادامه افزود: در هر حال اکنون ما در سوریه حضور کنسولی داریم و حوادث جاری در این کشور را از نزدیک دنبال کرده و توازن قدرت در آن جا را به صورت جدی رصد می کنیم.
وزیر خارجه تونس که با روزنامه مصری الاهرام گفت وگو می کرد با بیان این که تونس روابط کامل خود با سوریه را زمانی از سر خواهد گرفت که همه طرف های درگیری به راه حل سیاسی بحران این کشور روی آورند، تاکید کرد: باید میدان را به خود مردم سوریه داد تا به گفت وگوی سیاسی روی آورند و هیچ گونه راه حلی بدون این گفت وگو وجود ندارد.
جهیناوی در خصوص روابط تونس با مصر نیز افزود: روابط دو طرف بسیار خوب است و تونس تمایل زیادی دارد تا روابط قوی با مصر داشته باشد.
وزیر خارجه تونس افزود: در اکتبر سال گذشته، باجی قاید السیسی رئیس جمهوری تونس به قاهره سفر کرد که این سفر در فضایی کاملا رضایت بخش صورت گرفت و در واقع به معنای آغاز همکاری بین دو کشور به شمار می آید.
وزیر خارجه تونس افزود: در دسامبر آینده نشستی در تونس برای رایزنی سیاسی بین دو کشور در سطح وزرای خارجه صورت خواهد گرفت و طبیعتا این نشست به مسائل مختلف منطقه ای و جهانی مورد اهتمام دو کشور خواهد پرداخت و با سامح الشکری وزیر خارجه مصر دیدار خواهم کرد.
خاورم**9363**1144
کد N1435588

وبگردی