آفتاب

آیت الله امینی: تمسک به ولایت امامان معصوم(ع) مهمترین پیام واقعه غدیر خم است

آیت الله امینی: تمسک به ولایت امامان معصوم(ع) مهمترین پیام واقعه غدیر خم است

قم - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که حدیث غدیر یکی از احادیث قطعی و غیر قابل انکار تاریخ اسلام است، گفت: تمسک به ولایت اهل بیت(ع) مهمترین پیام واقعه غدیر خم است.

به گزارش ایرنا، آیت الله ابراهیم امینی روز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر خم اظهار داشت: مساله غدیر خم که از سوی هر 2 گروه مسلمان اعم از شیعه و سنی نقل شده از احادیث متواتر محسوب می شود.
وی با بیان این که اصل حدیث غدیر مورد پذیرش و قبول همگان است، گفت: اثبات امامت و پیروی از ولایت اهل بیت از جمله مباحث مطرح در این حدیث شریف است و خوشبختانه شیعه با توجه به کتاب الغدیر علامه امینی(ره) در این راستا قوی عمل کرده و کار زیادی انجام داده و کمبودی وجود ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: آنچه که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عمل به فرمایش های اهل بیت(ع) در رفتارمان است که باید مورد اهتمام بیشتری قرار بگیرد.
آیت الله امینی با با تاکید بر این که بازار، دادگاه و همه امور مختلف جامعه باید با سیره و گفتار اهل بیت(ع) مطابقت داشته باشد، افزود: اگر ما می خواهیم ایران را در جهان به عنوان یک کشور راستین معرفی کنیم، باید عدالت و همه فضایل امیرالمومنین(ع) و بزرگان دین را در کشور به کار بگیریم تا بتوانیم الگوی کاملی برای تشنگان اسلام حقیقی و ناب و مردم دیگر جوامع و کشورها باشیم.
واقعه غدیر خم به همت سازمان بسیج مستضعفان برای ششمین سال پیاپی همزمان با عید سعید غدیر در 167 نقطه از کشور و هم چنین در کشورهای عراق و سوریه بازسازی می شود.
7403 / 1175
کد N1435472

وبگردی