آفتاب

لاریجانی عید قربان را به رؤسای مجالس اسلامی تبریک گفت

لاریجانی عید قربان را به رؤسای مجالس اسلامی تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس اسلامی و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی جهان اسلام فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام تبریک علی لاریجانی به مناسبت فرارسیدن عید قربان به همتایان خود در کشورهای مسلمان و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی جهان اسلام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

با کمال خرسندی فرارسیدن عید بزرگ اسلامی، عید سعید قربان را به جنابعالی صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

اجتماع بزرگ مسلمانان جهان در مناسب عظیم حج برکات فراوانی را برای امت اسلامی دربردارد که مهم‌ترین آن تقویت روح ایمان و پرهیزکاری، برادری و همدلی میان امتی است که در بیان خداوند عزیز و حکیم بهترین امت‌هاست.

عالیجناب‌ها؛

نگاهی به مشکلات و مسائل فراروی امت اسلامی به‌ویژه تداوم ظلم بزرگ اشغال سرزمین‌های فلسطین و قدس شریف و فتنه تروریسم تکفیری به‌روشنی ضرورت و اهمیت تقویت و تحکیم وحدت، یکپارچگی و دوری از هر گونه تفرقه و اختلاف میان برادران ایمانی مسلمان را با هر رنگ، نژاد و مذهبی یادآور می‌شود.

رجاء واثق دارم تحکیم دوستی و برادری بر پایه دین مبین اسلام میان کشورهای اسلامی مهم‌ترین اولویت و تنها راه عبور از مقطع سرنوشت‌ساز و دشوار کنونی است. در این راستا مایلم آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت پیوندهای دوستانه و برادرانه و همفکری میان مجالس کشورهای اسلامی جهت حل مشکلات فراروی جهان اسلام از جمله احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را مورد تأکید قرار دهم.

موفقیت روزافزون جنابعالی، سربلندی و عزت امت اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»

کد N1435318

وبگردی