آفتاب

کتاب تفکر و سواد رسانه ای ویژه دانش آموزان پایه دهم به تقویت مهارت این فن کمک می کند

کتاب تفکر و سواد رسانه ای ویژه دانش آموزان پایه دهم به تقویت مهارت این فن کمک می کند

تهران - ایرنا - رییس انجمن علمی فلسفه دین ایران گفت: کتاب تفکر و سواد رسانه ای که از سال تحصیلی جدید در پایه دهم آموزش داده می شود برای دانش آموزان مناسب است زیرا به جای آموزش سواد رسانه ای به تقویت مهارت سواد رسانه ای می پردازد.

حمید آیت الهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه این کتاب برغم واکنش منفی عده ای، شایسته چنین نقدهایی نیست، اظهار داشت: تمرین های این کتاب می تواند درس تفکر و سواد رسانه ای را برای دانش آموزان جذاب کند.
تفکر و سواد رسانه ای یکی از کتاب های جدید خوشه دروس انسان و مهارت های زندگی است که در سال تحصیل 96-95 در برنامه درسی دوره دوم متوسطه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما در موضوع سواد رسانه ای نسبت به برخی کشورها نزدیک به پنجاه سال عقب است، این کتاب می تواند با شتاب برخی از این عقب افتادگی را جبران کند.
رییس موسسه پژوهشی مطالعه و تدوین حکمت و معارف خواجه نصیر افزود: در شرایط فعلی هرگونه فعالیت در راستای ارتقای سواد رسانه ای مغتنم است و نباید به خاطر برخی اختلاف سلیقه ها این حرکت خدشه دار شود.
آیت الهی یادآور شد: ضروری است به جای ایجاد مانع برای رشد سواد رسانه ای، همه در راستای ایجاد شوق و انگیزه در کشور برای ارتقا سواد رسانه ای تلاش کنیم و اگر هم نقد داریم نقدهای ما نباید از شور و نشاط و تلاش در این زمینه بکاهد.
وی با اشاره به اینکه تربیت مربیان سواد رسانه ای از مشکلات این درس خواهد بود، اظهار داشت: باید به جای توجه به مدارس دولتی تلاش شود تا ابتدا در مدارس غیر انتفاعی زمینه تربیت مربی در این زمینه فراهم شود تا به تبع آن مدارس دولتی نیز جدی تر به آن فکر کنند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: تلاش مولفان کتاب برای به وجود آوردن این اثر ارزشمند که متناسب با سطح فکر و توقعات ذهنی دانش آموزان تدوین شده، قابل تقدیر است و دست اندرکاران باید تلاش کنند برای پیوست های چند رسانه ای آن نیز به خوبی برنامه ریزی کنند.
آیت الهی گفت: در شرایطی که واکنش نسبت به رسانه در جامعه ما در راستای رسانه هراسی است که خود خطری برای کشور محسوب می شود، آغاز نهضت سواد رسانه ای با این کتاب و عمومی کردن آن بسیار مهم بوده و هست.
فراهنگ**1883**1880**1027
کد N1434816

وبگردی