آفتاب

فانی: معلم رکن تعلیم و تربیت در ستون فرهنگ و آموزش و پرورش است

فانی: معلم رکن تعلیم و تربیت در ستون فرهنگ و آموزش و پرورش است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم رکن اصلی تعلیم و تربیت در ستون فرهنگ و آموزش و پرورش است و همه سرمایه گذاری ها باید روی این نیروی انسانی موثر انجام شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اصغر فانی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق 1404 که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان از اساتید باتجربه دانشگاه تربیت معلم بهره می برد.
وی گفت: دانشگاه تربیت معلم شجره طیبه ای است که از دوران شهید باهنر بر جای مانده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این دانشگاه نقش کلیدی در آموزش و پرورش ایفا می کند و معلم به عنوان یکی از ارکان این نهاد به شمار می رود.
وی با بیان ماموریت های این دانشگاه، بیان کرد: تعلیم و تربیت و حضور در کلاس درس همچنین بهسازی منابع موجود معلمان از راهبردهای اصلی دانشگاه فرهنگیان است.
فانی گفت: معلم باید به روز شود و دانشگاه فرهنگیان با توجه به سند راهبردی و تصمیم های موضعی که برای رفع مشکلات اتخاذ می کند، در این راه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از اولویت های مهم برای تصمیم گیری ها تلاش برای اتخاذ تصمیمات همه جانبه برای برگزیدن راه های موثر آموزش تربیت معلمان نمونه است.
فانی اظهار داشت: اشکالات زیادی همچنان برای بهبود روش ها و راهکارهای دانشگاه وجود دارد که باید با تلاش همکاران در ادارات کل نسبت به رفع موانع اقدام کرد.
وی گفت: سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان سندی روشنگر در مسیر تعلیم و تربیت برای فرهنگیان کشور تا افق چشم انداز 1404 است.
فانی ادامه داد: امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته از کیفیت بالایی برخوردار بود و این بدان معناست که ورودی دانشگاه قوی تر شده و باید تلاش بیشتری کرد خروجی های مفیدتری برای سیستم آموزش و پرورش و در نهایت دانش آموزان فراهم شود.
در این مراسم معاونان و روسای دانشگاه تربیت معلم شهیدرجایی معاونین وزیر و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند.
فراهنگ**1417**9157**1027
کد N1434734

وبگردی