آفتاب
عکس روز

بدرقه فرهنگ شریف تا خانه ابدی

بدرقه فرهنگ شریف تا خانه ابدی

پیکر فرهنگ شریف، نوازنده برجسته تار در مراسمی با حضور هنرمندان موسیقی به خانه ابدی بدرقه شد.به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین این مراسم صبح دیروز ...

پیکر فرهنگ شریف، نوازنده برجسته تار در مراسمی با حضور هنرمندان موسیقی به خانه ابدی بدرقه شد.به گزارش خبرگزاری هنرآنلاین این مراسم صبح دیروز با حضور هنرمندان موسیقی، نماینده سخنگوی هیات دولت، علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد و هنردوستان در تالار وحدت برگزار شد.

 

عباس سجادی که اجرای این برنامه را عهده‌دار بود به قرائت پیام تسلیت پروین صالح، نوازنده و همسر هوشنگ ظریف پرداخت و گفت: فرهنگ شریف یگانه نوازنده تار پر کشید و مانند نامش شریف زیست و شریف هم رفت.

وی افزود: شریف ما، فرهنگ بداهه‌نوازی موسیقی ایران است که امروز در سوگش می‌نشینیم و یادش را گرامی می‌داریم.بعد از قرائت این پیام، حمیدرضا نوربخش سخنگوی خانه موسیقی گفت: افسوس که در این چند سال اخیر به‌طور ناگهانی ضعف جسمانی به او دست داد و در این سال‌ها از شنیدن نوای پنجه‌های سحرآمیزش دور بودیم. نام فرهنگ شریف در تاریخ موسیقی این سرزمین جاودانه شد و آیندگان از آثار جاودانه او بهره‌مند خواهند شد.حسین خواجه‌امیری، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران نیز با حضور در این مراسم گفت: من و فرهنگ همکلاس بودیم و همه‌جا با هم می‌رفتیم، به‌طوری‌که بیشتر برنامه‌های من در «گل‌ها» با ساز شریف همراه بود.در بخش دیگر این مراسم، داریوش پیرنیاکان نوازنده تار و سه‌تار با بیان اینکه فرهنگ شریف یکی از ماندگارترین نوازنده‌های تار سرزمین ایران است، گفت: شریف نوازنده‌ای بود که از نوجوانی در رادیو به تک‌نوازی و بداهه‌نوازی پرداخته است، به‌طوری‌که استاد عبادی او را در بداهه‌نوازی بهتر از خود می‌دانست.

وی افزود: یکی از دوشنبه‌هایی که خدمت استاد عبادی بودم، به ایشان گفتم که شما جزو بداهه‌نوازان بسیار خوب و توانای موسیقی ایران هستید، اما در جواب من گفت که فرهنگ از من بهتر و قوی‌تر است.هرچند هنرمندان حضور یافته روی سن بارها برای سلامتی هنرمندان بیمار دعا کردند اما در این مراسم نامی از محمدرضا شجریان که تجربه همکاری با فرهنگ شریف را داشت برده نشد.علی مرادخانی، عباس عظیمی، امین‌الله رشیدی، سیامک بنایی، پوری بنایی، سعید ثابت، محمد اصفهانی، عبدالحسین مختاباد، حسین خواجه‌امیری، احسان خواجه‌امیری، صدیق تعریف، کیوان ساکت، سالار عقیلی، فضل‌الله توکل، انوشیروان روحانی، رحیم شهریاری، نصرالله ناصح‌پور، علی ترابی، هومان اسعدی، عباس تهرانی، بهرام حصیری، محمد سریر، هوشنگ کامکار، ابوالفضل صادقی‌نژاد، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و... میهمانان ویژه این مراسم بودند.

کد N1434404

وبگردی