آفتاب

شوک ترافیکی مهرماه، خیابان‌های تهران را بست/ عامل اصلی راهبندان معرفی شد

شوک ترافیکی مهرماه، خیابان‌های تهران را بست/ عامل اصلی راهبندان معرفی شد

مخاطبان زیادی از راهبندان‌های سنگین و ترافیک فزاینده خیابان‌ها در ابتدای شروع به کار مدارس و مراکز آموزشی گلایه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همه ساله با آغاز سال تحصیلی، ترافیک سنگین و راه بندانها، بلای وقت شهروندان می شود و زمان زیادی از آنها تلف می کند، به خصوص در ساعات پیک تردد که صبحها از ساعت 7 تا 9 و بعدازظهرها از ساعت 4تا 8 شب تردد در خیابانها تبدیل به انتظاری طولانی می شود، چون ترافیک خیابانها بسیار زیاد است.
برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه کرده اند و نوشته اند: مسئولین بفکر شروع شدن مدارس اول مهر باشند حجم ترافیک و سیستم حمل و نقل عمومی خیلی ضعیف می باشد مخصوصا اتوبان های ورودی تهران از الان ترافیکه وای بحال شروع سال تحصیلی جدید.
در کامنت دیگری، ترافیک خیابانها و اتوبانهای منتهی به تهران نیز مورد اعتراض واقع شده. مخاطبی در این باره نوشته: پنجشنبه هنگام عبور از اتوبان تهران کرج متوجه ترافیک در بعد از پارک چیتگر شدم بعداز مدتها یکهو ترافیک تمام شد و علت ان پلیس راه دو نیسان را که نباید وارد اتوبان میشدند را متوقف کرده بود در کنار اتوبان و بی توجه به ترافیک ایجاد شده آیا این نوع اجرای قانون صحیح می باشد؟

پلیس راهور: با شوک ترافیکی مواجهیم
پلیس راهور پایتخت اعلام کرده با شروع سال تحصیلی جدید، خیابانها با شوک ترافیکی مواجهند.
سردار تیموری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 25 تا 30 درصد به میزان ترافیک کلانشهر تهران افزوده می شود. از اول مهرماه حدود دو میلیون دانش آموز و دانشجو در کلانشهر تهران فعالیت آموزشی خود را آغاز می کنند.
به گفته او در ابتدای مهرماه 25 تا 30 درصد به بار ترافیکی شهر تهران افزوده می شود و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تمامی امکانات انسانی و راهبردی خود برای کنترل ترافیک اقداماتی انجام خواهد داد.
او در این باره توضیح داد: در حال حاضر روزانه 19 میلیون سفر شهروندان تهرانی توسط خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود که در شش ماهه دوم میزان سفر شهروندان تهرانی به حدود 25 میلیون سفر افزایش خواهد یافت. در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها یک شوک ترافیکی در کلانشهر تهران ایجاد می شود و با برنامه ریزی مناسب تلاش خواهیم کرد این شوک ترافیکی را کنترل کنیم.
به گفته سردار حسینی در روزهای اول مهرماه بدلیل منظم نبودن فعالیت سرویس های مدارس و ازدحام بیش از حد دانش آموزان و دانشجویان در مراکز علمی شاهد ترافیک بیشتری در معابر و خیابانها باشیم.
پیش از این مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به خبرگزاری خبرآنلاین گفته بود: انجام معاینه فنی خودروها علاوه بر بحث کاهش آلودگی هوا می تواند نقش موثری در کاهش ترافیک و تصادفات داشته باشد.
به گفته ولی آذروش مرکز کنترل ترافیک اعلام کرده 65 درصد از ترافیک در نیمه اول مهر ماه سال سال گذشته مربوط به نقص فنی خودروها و تصادفات بوده است.
او توضیح داد: بدون تردید توقف یک خودرو به علت نقص فنی در حاشیه بزرگراه ها و راههای عبوری می تواند باعث ایجاد اختلال در روانی ترافیک گردد و شلوغی و ترافیک این روزها را مضاعف کند.

 


46231

 

کد N1434243

وبگردی