آفتاب

نوری المالکی:دادن آزادی عمل به سعودی ها به معنی کشتار، تخریب و ویرانی بیشتر است

نوری المالکی:دادن آزادی عمل به سعودی ها به معنی کشتار، تخریب و ویرانی بیشتر است

تهران –ایرنا – نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق روز شنبه با تاکید بر ضرورت نجات منطقه از تروریسم مورد حمایت سعودی، گفت: دادن آزادی عمل به سعودی ها به معنی کشتار، تخریب و ویرانی بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، رئیس حزب دولت قانون عراق اشاره به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: جبیر تنها منعکس کننده دروغ های نظام آل سعود است که دستش به خون مردم بیگناه عراق، سوریه و یمن آلوده شده است.
المالکی افزود: نظام آل سعود همچنان در روابط خارجی خود در خصوص کشورهای همسایه به صورت دوگانه برخورد می کند و در حالی که بر ایجاد روابط حسنه با عراق تاکید دارند همزمان از گروه های ترویستی که مردم عراق را هدف قرار می دهند با اسلحه و پول حمایت می کنند و از رسانه های وابسته به خود برای حمایت سیاسی از این گروه های تروریستی استفاده می کنند.
رئیس حزب دولت قانون عراق گفت: دیگر بر کسی پوشیده نیست که تمام گروه های تروریستی که جهان را تهدید می کنند از دل نظام وهابی آل سعود برآمده است.
وی تاکید کرد ادامه حمایت نظام آل سعود از تروریسم، خطر جدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان به شمار می آید و باید با نظام سعودی برخورد شود.
اظهارات مداخله جویانه ثامر السبهان سفیر اخراجی عربستان در بغداد باعث شد تا عراق از عربستان بخواهد تا سفیر دیگری برای عراق تعیین کند.
بارها مقام های عراقی دخالت های مقام های عربستان در امور داخلی عراق را محکوم کرده اند.
خاورم**9365**1144
کد N1433951

وبگردی