آفتاب

معاون وزیر کشاورزی: نظام نوین ترویج کشاورزی ابلاغ شد/ معرفی سالیانه 10 رقم جدید

معاون وزیر کشاورزی: نظام نوین ترویج کشاورزی ابلاغ شد/ معرفی سالیانه 10 رقم جدید

تهران- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پس از 9 ماه تلاش شبانه روزی برنامه جدیدی به نام نظام نوین ترویج امروز به طور رسمی با دستور وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

«اسکندر زند» امروز (شنبه) در چهارمین گردهمایی سراسری کشت های پاییزه سال زراعی جدید (96 - 95) که با شعار «راهبرد و رویکرد جدید شیوه های نوین کشت و کار» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: استان آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه و گلستان در این نظام به عنوان پایلوت انتخاب شدند و هشت استان دیگر نیز داوطلب هستند که ادوات و وسایل خود را برای اجرای این نظام جدید در نظر بگیرند.
نظام دانش، اطلاعات و نوآوری در بخش کشاورزی دچار مشکل است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بخش تحقیقات سالیانه 10 رقم جدید را معرفی می کند که باید استفاده از تجارب دنیا در این بخش را جدی گرفت.
به گفته وی، افزایش سرمایه گذاری و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی از شروطی است که می تواند برای بخش کشاورزی موثر واقع شود.

** حضور 10 هزار نفر نماینده تحقیقاتی در عرصه های کشاورزی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در گذشته سه هزار نفر نیروی متخصص در مرکزهای خدمات ترویجی داشتیم که با اجرای این طرح به بیش از 10 هزار نفر ارتقا یافت و 600 نفر مروج در عرصه های تولیدی داریم.
وی افزود: همچنین در سال های گذشته چهار درصد نیروها در عرصه مستقر بودند اما اکنون 10 درصد نیروهای کشاورزی با لباس فرم مخصوص در عرصه های کشاورزی حضور دارند تا همه اطلاعات ثبت و آمار دقیقی از میزان تولید ارایه شود.
زند ادامه داد: هر مرکز خدمات یک محقق معین دارد تا اطلاعات به صورت کامل رصد و در سامانه مربوط به آن ارایه شود.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تالار ترویج و دانش فنون در سامانه ای تدوین شده که اطلاعات جمع آوری شده همه کشور به صورت رایگان قابل دریافت است و بیش از یکصد نشریه ترویجی جدید نیز در آن قرار دارد.
وی اضافه کرد: انتقال یافته های جدید به بهره برداران بدون مشکل صورت می گیرد و همگان می توانند از آن بهره ببرند.
امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین گردهمایی سراسری کشت های پاییزه سال زراعی جدید (96 - 95) از یکصد عنوان نشریه، تالار ترویج دانش فنون کشاورزی و نرم افزارهای کاربردی ارتباط با محققان و کارشناسان رونمایی شد.
اقتصام**9186**1961
کد N1433873

وبگردی