آفتاب

تشریح دلایل ناکامی تکواندوکاران ایران در ریو از سوی رئیس فدراسیون

تشریح دلایل ناکامی تکواندوکاران ایران در ریو از سوی رئیس فدراسیون

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون تکواندو دلایل ناکامی این رشته ورزشی ایران در المپیک ریو را روش جدید کسب سهمیه، غرور تکواندوکاران و توقع بالا از آنها عنوان کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان؛ سید محمد پولادگر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان گفت: بررسی ناکامی تکواندو در بخش پسران از همان پایان رقابت ها در ریو آغاز شد و با تشکیل کارگروهی از کارشناسان ،نخبگان و قهرمانان در تهران ادامه یافت.
وی به عوامل ناکامی در ابعاد فنی و سازمانی، فردی و محیطی اشاره کرد، افزود: همچنین ماراتن طولانی رقابت های انتخابی باعث فرسایش شدید قهرمانان و کادر فنی و از مهمترین بازخوردهای منفی روش جدید کسب سهمیه بود.
رئیس فدراسیون تکواندو دربیان ضعف این قبیل روش ها گفت: 9 نفر از مدال آوران المپیک ریو خارج از سیستم جدید سهمیه ورودی گرفته بودند که این مشکل البته برای سایر کشورها هم وجود داشت اما در هرحال نکته قابل توجهی محسوب می شود.
پولادگر همچنین مشکل بزرگتر سیستم جدید کسب سهمیه های ورودی به بازیهای المپیک ریو در رشته تکواندو را ارائه سهمیه به فرد دانست و افزود: اگر سهمیه ها مانند قبل به کشورها تعلق می گرفت این فرصت بوجود می آمد تا زمان اعزام، نفرات جدید جایگزین شوند.
رئیس فدراسیون تکواندو در عین حال حاشیه امنیت را از تبعات منفی سهمیه های فدراسیون جهانی به افراد دانست و تاکید کرد: حاشیه امنیت برای ورزشکار قبل از المپیک یک تهدید بسیار جدی است و این حاشیه امنیت که بدلیل موفقیت در 22 رویداد برای تکواندوی ایران بوجود آمده بود، موجب فرسایش و در نتیجه تکواندوکاران و کادرفنی با غرور وارد المپیک شدند.
پولادگر در توضیح عوامل فردی که در ناکامی ها موثر بوده است، گفت: فرزان عاشورزاده در 6 ثانیه پایانی سه امتیاز برتر را از دست داد و نتوانست مدیریت خوبی در مبارزه داشته باشد و هیچ کس غیر از او مقصر نیست. مهدی خدابخشی هم در مبارزه با تکواندوکار ایرانی که برای آذربایجان مسابقه می داد، نتوانست حاشیه را خوب مدیریت کند و این منجر به شکست شد. سجاد مردانی هم اگرچه حریف انگلیسی اش را برد، اما ناکامی اش در این مبارزه غیرقابل پیش بینی نبود.
پولادگر در ادامه جو سنگینی ناشی از رسانه ها در مورد مدال آوری تکواندو را عامل محیطی ناکامی قهرمانان این رشته خواند و اظهارداشت: تلاش زیادی شده بود که تکواندوکاران از این فضا دور باشند، اما این تلاش ها نتیجه ای نداشت و این شرایط حتی در بین رشته های مدال آور ایران هم وجود داشت.
وی افزود: رسانه ها شانس مدال آوری تکواندو را بیشتر از بقیه رشته ها پیش بینی کردند که همین عامل سطح توقع مدال در این رشته را افزایش داد و تکواندوکاران با استرس باخت به میدان رفتند.
ورزشی**9250**1379
کد N1433848

وبگردی