آفتاب

رونق زبان فارسی در بنگلادش/ تقدیر از دانشجویان برتر زبان فارسی دانشگاه داکا

رونق زبان فارسی در بنگلادش/ تقدیر از دانشجویان برتر زبان فارسی دانشگاه داکا

تهران - ایرنا - استاد زبان فارسی دانشگاه داکا گفت: زبان فارسی در بنگلادش به برکت انقلاب اسلامی ایران رو به افزایش است.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالروز درگذشت قاضی نذرالاسلام، نویسنده، روزنامه نگار و شاعر ملی بنگلادش، نشست ادبی با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش و بخش فارسی دانشگاه داکا در مجموعه حافظ سرا، بخش فارسی این دانشگاه برگزار شد.
رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا در مراسم تقدیر از دانشجویان فارسی آموز دانشگاه بنگلادش به کمک هزینه تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از سوی رایزنی فرهنگی ایران اشاره کرد و از مساعدت های مستمر رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران به بخش فارسی دانشگاه داکا قدردانی کرد.
سیف الاسلام خان اظهار کرد: در 35 سال گذشته که من به دانشگاه آمدم ما فقط هفت نفر دانشجو بودیم اما اکنون بالغ بر 300 دانشجو و بیش از 10 استاد داریم.
وی افزود: ما تا آخر عمر خود از فرهنگ غنی ایران اسلامی، ملت و رهبری آن و همچنین، از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول سپاسگزاریم.
وی گفت: اکنون دانشجویان دانشگاه داکا به خوبی به زبان شیرین فارسی صحبت می کنند و در بین 65 دپارتمان دانشگاه داکا، بخش فارسی یکی از فعال ترین بخش هاست.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، از تلاش های رایزنی فرهنگی کشورمان در زمینه توسعه روابط فرهنگی به ویژه درموزد ترویج و گسترش زبان فارسی در دانشگاه های بنگلادش تشکر کرد.
واعظی، در ادامه با بزرگداشت قاضی نذرالاسلام گفت: این شاعر گرانقدر از همان چهره هایی است که با ترجمه آثار شعرای ایران مانند حافظ و خیام، قند پارسی را به بنگاله معرفی کرد.
سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که با آموزش و تربیت صحیح در همین دانشگاه ها، ادبا و شعرایی همانند نذرالاسلام در جامعه بنگلادش پرورش یابند.
در خاتمه این مراسم توسط رایزنی فرهنگی ایران به 20 نفر از دانشجویان برتر بخش فارسی در سال 2015 میلادی کمک هزینه تحصیلی اعطاء شد و سه دانشجوی شرکت کننده در دوره دانش افزایی سال 1395 در ایران نیز، تقدیر شدند.
فراهنگ**1355**1027
کد N1433587

وبگردی