آفتاب

توکلی: دعوت از اصلاح‌طلبان برای بررسی واگذاری املاک نجومی /فرصت نشد بر شهرداری نظارت کنیم

توکلی: دعوت از اصلاح‌طلبان برای بررسی واگذاری املاک نجومی /فرصت نشد بر شهرداری نظارت کنیم

رئیس هیأت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت وعدالت در نشست خبری به ارائه اطلاعاتی پیرامون بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین ،احمد توکلی در مورد بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری گفت: شورای شهر و شهرداری در واقع دولتهای محلی و مجالس مردمی به حساب می‌آیند که برای حوزه های اجتماعی و اقتصادی شهری تصمیم گیری می کنند. بررسی این دو نهاد به نظر من حق مردم است و زمانیکه که فسادی صورت گرفته است، در این خصوص اعتراض کنند و تاخیری در تصمیم گیری در مورد این پدیده غیرقابل قبول، موجب کاهش قدرت خدمت رسانی این نهادهای بین المللی است.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است: 

* سازمان دیده بان عدالت و شفافیت وظیفه دارد این موضوع را بررسی و نتیجه را به مردم اطلاع دهد. از سوی دیگر واکنش شهرداری نیز نسبت به این اقدام موثر بوده و طی تماسی که با آقای قالیباف داشتیم، ایشان گفتند که علاوه بر قوه قضائیه، سازمان شما هم در این مورد رسیدگی کند و شهرداری از ما چنین تقاضایی کرد و آقای قالیباف نیز اعلام آمادگی کرد. ما نیز فهرستی از اطلاعات را درخواست کردیم که تاکنون بخشی از این اسناد و اطلاعات بدست ما رسیده است و قرار است به زودی بخشی دیگر از این اسناد نیز بدست ما برسد.

* از بسیاری نیروهای عدالت خواه و پاکدست دوستان اصلاح طلب خود دعوت کردم تا برای این کار همکاری کنند. در حال حاضر نیز گروهی در شهرداری مشخص شده و اطلاعات را جمع آوری کرده اند که گزارش کار خودش را براساس مستندات ارائه کرده و  یک گروه هم مسئولیت تصمیم گیری و نتجیه گیری اطلاعات را دارند که شامل حقوق دانان، اقتصادانان و حسابرسان هستند.

*از برخی نمایندگان مجلس که سابقه تحقیق و تفحص داشتند، دعوت شده و این گروه نتایج کارشناسی را بررسی کرده و تصمیم گیری می کنند تا این مسئله در اسرع وقت اعلام شود.

* امیدواریم این اقدامات بیش از یکی دو ماه طول نکشد اما بستگی دارد که این حقایق چه مقدار روشن باشد و در ابتدا نیز با افرادی که سرشناس تر هستند یا مبلغ بیشتری گرفتند، مصاحبه شود تا انگیزه آنها مشخص شود.

* در بیانیه نهایی، این ماجرا شرح داده شده و مشخص خواهد شد که مرتکبان چه کسانی بوده اند. این بیانیه منتشر خواهد شد و رسماً آنرا به قوه ی قضائیه، بازرسی کل کشور و شهرداری تهران اعلام خواهد شد. 

*{در پاسخ به سئوالی درباره عدم بررسی پیگیری موضوع حقوق های نجومی در سازمان دیده بان شفافیت و عدالت} حقوق‌های نجومی موضعش شفاف و روشن بود و دریافتی‌های غیرقانونی بالایی از سوی برخی مسئولین صورت گرفته بود اما این موضوع روشن نیست، ما  اول این مسئله را روشن و شفاف می‌کنیم و بعد از آن از لحاظ تعقیبات کیفری آن را بررسی خواهیم کرد، ما کار عقلانی انجام می‌دهیم و ورودمان به این موضوع لازم است.

*{در پاسخ به سئوالی درباره عدم رسیدگی به کار شهرداری در دوران نمایندگی مجلس} اینکه بنده به عنوان نماینده مردم باید به کار شهرداری رسیدگی می‌کردم توقع درستی است، علاوه بر غفلت عمومی دو موضوع وجود داشت، اول اینکه شورای شهر ناظر بر شهرداری است که حق استیضاح و رأی دارد و ترکیب آن از هر دو  جناح است که ترکیبی قابل قبول دارد.

* بنده به عنوان نماینده مجلس ناظر بر دولت بودم و به دلیل اینکه دولت مشغله‌های زیادی برای ما داشت دیگر فرصت نمی‌شد که به موضوعات شهرداری و پیرامون آن بپردازیم و دیدبان را تأسیس کردم که این گونه شفافیت‌ها را انجام دهد.

* یکی از بلاهای کشور که سبب فساد شده است این است که برخورد با فساد و مفسدان جناحی شده و اصولگرایان پشت اصولگرایی و اصلاح طلبان پشت اصلاح طلبی مخفی می‌شوند که به نظر بنده این‌ها نه اصلاح طلبند نه اصولگرا بلکه دزد هستند.

* مطبوعاتی که به موضوع واگذاری اموال و اعضای شهرداری تهران اعتراض کردند، بسته شدند البته آنها تابع قانون مطبوعات هستند نه جرائم رایانه‌‌ای زیرا جرائم رایانه‌ای مربوط به رسانه‌ای می‌شود که بدون مجوز از وزارت ارشاد فعالیت می‌کند نه رسانه‌هایی که با مجوز رسمی وزارت ارشاد تأسیس شده‌اند.

* این موضوع را نباید سیاسی کنیم اما می‌توانیم در چارچوب بسته سیاسی حل کنیم اما  اگر لازم باشد که از شخصی مشهور برده شود حتما اسم می‌بریم و به دادگاه هم می‌رویم، از خودمان دفاع می‌کنیم زیرا ما مصلحت فردی را درنظر نمی‌گیریم و مصلحت قانونی مدنظرمان است.

29219

کد N1433413

وبگردی