آفتاب
مدیر عامل بنیاد بیماری های نادر:

بیماران نادر، چشم انتظار تحقق وعده وزیر رفاه هستند

بیماران نادر، چشم انتظار تحقق وعده وزیر رفاه هستند

تهران - ایرنا - مدیر عامل بنیاد بیماری های نادر ایران با اشاره به وعده 18 ماه پیش علی ربیعی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای بیمه و رایگان شدن دارو و درمان بیماران نادر گفت: همچنان چشم انتظار تحقق وعده وزیر هستیم.

به گزارش ایرنا ، علی داودیان روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: وزیر رفاه ، 18 ماه پیش در حضور بیماران نادر این قول را داده بودند اما این سوال وجود دارد که چرا تا الان وعده یاد شده محقق نشده است؟
داودیان اظهار کرد: هر چند بر اساس اعلام رئیس کل نظام پزشکی در زمان حاضر یک میلیون و 200 هزار بیمار نادر در کشور بسر می برند اما باید این موضوع را هم درنظر داشت که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، هشت درصد مردم دنیا به بیماری نادر دچارند و اگر این گزارش جهانی را گواه بگیریم، پس هشت درصد مردم کشورمان هم دچار بیماری نادرند.
وی ادامه داد: اگر هشت درصد مردم ما به نوعی بیماری نادر داشته باشند ، پس شمار این بیماران بیشتر از یک میلیون و 200 هزار تنی می شود که دکتر علیرضا زالی (رئیس سازمان نظام پزشکی ) اعلام کرده است ؛ بنابراین شمار بیشتری از بیماران هموطن هستند که همچنان منتظر تحقق وعده وزیر رفاه هستند.
داودیان این نکته را هم یاد آور شد که 85 درصد بیماران مبتلا به بیماری های نادر و در عین حال دارای پرونده در بنیاد بیماری های نادر را کودکان تشکیل می دهند.
خبر در حال تکمیل است.
اجتمام(3)**1776 *** 1569
کد N1433393

وبگردی