آفتاب
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

۵۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین نیازمند مقاوم سازی است

۵۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین نیازمند مقاوم سازی است

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان نوسازی و مقاوم سازی شده و ۳۵ هزار واحد غیرمقاوم نیز نیازمند نوسازی است.

همتیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: برای جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه نوسازی و مقاوم سازی واحدها در اولویت قرار دارد تا بتوانیم شرایط مناسبی برای شهروندان روستایی تامین کنیم.

تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استان قزوین افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: میزان تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استان قزوین تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت به منظور بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال جاری به متقاضیان بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

همتیان افزود: این مبلغ با توجه به شرایط واحد مسکونی متقاضی چنانچه به صورت درجا سازی و دارای مراحل آوار برداری در محل بنای قدیم باشد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: میزان سود تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت آن با محاسبه دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی ۱۵ ساله خواهد بود.

۵۹ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است

وی بیان کرد: در استان قزوین ۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد ۵۱ هزار واحد مقاوم سازی شده است که معادل ۵۹ درصد این واحدهاست.

همتیان یادآورشد: ۳۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان غیر مقاوم است که باید بازسازی شود که اولویت سهمیه سال جاری با روستاهای دوردست و محروم است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از سال گذشته طرح بهسازی مسکن روستایی را با مشارکت مردمی و نظارت و برنامه ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را احداث می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در هفته دولت ۱۳ پروژه عمرانی طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

  

کد N1432777

وبگردی