آفتاب

آیفون 7 یک سر و گردن بالاتر از مدل قبلی

آیفون 7 یک سر و گردن بالاتر از مدل قبلی

شرکت اپل بالاخره از iPhone 7 رونمایی کرد. با وجود این که گوشی هوشمند اپل در مقایسه با مدل های قبلی تغییرات متعددی داشته است، در این گزارش قصد داریم ویژگی های مهم و چشمگیر این گوشی را با iPhone 6s مقایسه کنیم.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پی سی مگزین، پیش از هرچیز لازم به یادآوری است که ابعاد گوشی و اندازه صفحه نمایش iPhone 7 با مدل 6s کاملا یکسان است. با وجود این 7 iPhone حدود 4 درصد سبک تر از iPhone 6s است و وزن آن به 138 گرم می رسد.
در نمایشگر iPhone 7 نیز مانند مدل های قبلی از فناوری IPS و AMOLED استفاده شده و وضوح تصویر آن هم بدون تغییر باقی مانده است؛ اما صفحه نمایش آن 25 درصد شفاف تر از iPhone 6s است. همچنین نمایشگر این مدل نیز به فناوری 3D Touch مجهز است.
در iPhone 7 جک هدفون حذف شده و هدفون این گوشی به پورت شارژر متصل می شود. برای حل مشکل ناسازگاری هدفون های موجود با گوشی iPhone 7، این تلفن هوشمند به همراه یک عدد هدفون جدید و یک مبدل عرضه می شود.
وضوح تصویر دوربین اصلی این گوشی مشابه مدل 6s همچنان 12 مگاپیکسل باقی مانده، اما وضوح تصویر دوربین جلوی گوشی iPhone 7 از 5 مگاپیکسل در 6s به 7 مگاپیکسل افزایش یافته است.
این گوشی جدید در پنج رنگ عرضه شده که رنگ خاکستری فضایی در بین آن ها نیست و دو نوع رنگ سیاه براق و مات به مجموعه رنگ های آن اضافه شده است.
گوشی iPhone 7 تا عمق کمتر از یک متر، ضد آب است و در آن استاندارد IP 67 رعایت شده است.
در iPhone 7 شکل ظاهری دکمه Home نیز تغییر کرده است و اکنون کاربر با فشاردادن آن نوعی واکنش لمسی شبیه به ویژگی force Touch در مدل های جدید MacBook دریافت می کند.
گوشی iPhone 7 به یک پردازنده چهار هسته ای مجهز است، اما هنوز سرعت آن مشخص نشده است. با وجود این با توجه به سابقه و توان پردازشی بالای مدل های قبلی iPhone جایی برای تردید در مورد توان پردازشی مدل جدید این گوشی باقی نمی ماند.
حافظه درونی گوشی iPhone 7 به دو برابر افزایش یافته و در سه ظرفیت 32، 128 و 256 گیگابایت عرضه شده است، در حالی که مدل 6s حداکثر با 128 گیگابایت حافظه درونی عرضه شده بود.
گوشی iPhone 6s به طور پیش فرض با سیستم عامل iOS 9 عرضه شد؛ اما امکان ارتقا به نسخه 10 را هم در اختیار کاربر قرار می داد. گوشی iPhone 7 در تاریخ 13 سپتامبر با سیستم عامل iOS 10 و به قیمت 649 دلار عرضه خواهد شد.
کد N1432744

وبگردی