آفتاب

مرگ بی سابقه بیش از 1500 نفر در انگلیس به دلیل مصرف هروئین و کوکائین

مرگ بی سابقه بیش از 1500 نفر در انگلیس به دلیل مصرف هروئین و کوکائین

لندن - ایرنا - گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز جمعه منتشر شد حاکی از مرگ بی سابقه بیش از 1500 نفر در انگلیس و ولز درارتباط با مصرف هروئین و کوکائین در سال 2015 میلادی است.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع آمارگیری در مورد مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در انگلیس در سال 1993 میلادی، این برای اولین بار است که این تعداد افراد درارتباط با مصرف هروئین و کوکائین در انگلیس و ولز می میرند.
گزارش دفتر آمار ملی انگلیس بیانگر آن است که در سال گذشته میلادی در کل 3674 نفر در انگلیس و ولز به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف سوء داروهای قانونی و غیرقانونی فوت کرده اند که مرگ یک هزار و 521 نفر آنها مرتبط با مصرف هروئین یا مرفین و نیز کوکائین و مرگ 2 هزار و 479 نفر به دلیل مصرف داروهای قانونی بوده است.
به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، میزان مرگ ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر در این کشور به مقیاس جمعیتی، 43.8 نفر به ازای یک میلیون نفر بوده است که یک رکورد شمرده می شود.
'وانسا فرین ' یک کارشناس دفتر آمار ملی انگلیس می گوید: میزان مرگ ومیر ناشی از مصرف هروئین و مرفین در انگلیس و ولز در سال 2015 میلادی نسبت به سال 2012 میلادی به دو برابر افزایش یافته که ازجمله علل این مساله، بالا بودن میزان خلوص هروئین، نسبتا بالا بودن سن افراد و نیز گسترش دسترسی به آن در مقایسه به سه سال گذشته است.
'روزنا اوکورنر' یک کارشناس بهداشت عمومی انگلیس نیز در این خصوص گفته است که در حال حاضر مسمومیت دارویی ( قانونی غیرقانونی) چهارمین عامل مرگ ومیر در سنین 15-49 سال در انگلیس و ولز شمرده می شود که بخش قابل توجهی از آن ناشی از مصرف مواد مخدر است.
براساس گزارش منابع رسمی در اسکاتلند، در سال گذشته میلادی در این منطقه نیز در کل 706 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از دارو فوت کرده اند که نسبت به سال 2014 میلادی 15 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته این منابع مرگ 49 درصد از افراد یاد شده ناشی از مصرف هروئین و مرفین بوده است.
اروپام**4**1552
کد N1432290

وبگردی