آفتاب

نخست وزیر تونس دستمزد وزیران کابینه را کاهش داد

نخست وزیر تونس دستمزد وزیران کابینه را کاهش داد

تهران - ایرنا - دولت تونس روز جمعه اعلام کرد که «یوسف شاهد» نخست وزیر این کشور، دستمزد وزیران کابینه را به میزان 30 درصد کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، این تصمیم در قالب اقدامی نمادین برای متعادل کردن هزینه های عمومی اتخاذ شده و ممکن است زمینه ای برای اعلام ریاضت اقتصادی وعده داده شده نخست وزیر تونس باشد که در صورت استمرار مشکلات اقتصادی در این کشور در سال جاری به اجرا در می آید.
دولت تونس دستمزد وزیران کابینه این کشور را به میزان تقریبی 500 دلار در هر ماه کاهش داده است؛ وزیران کابینه تونس تا قبل از کاهش دستمزدها، حدود یکهزار و 800 دلار در ماه حقوق می گرفتند.
یک مقام دولتی گفت که احتمالا تصمیم بعدی، کاهش پاداش مقام های ارشد بخش خصوصی است.
درآمدهای گردشگری تونس در پی دو حمله تروریستی علیه گردشگران خارجی در سال گذشته در این کشور، کاهش یافته است؛ در این میان، اعتصاب و اعتراض به بیکاری نیز به تولیدات این کشور ضربه زده است.
دولت تونس پیش بینی کرده است که کسری بودجه در این کشور تا پایان سال جاری به میزان یک میلیارد و 320 میلیون دلار افزایش یابد.
نخست وزیر تونس ماه گذشته گفت که همه تونسی ها باید در لزوم فداکاری برای احیای وضعیت اقتصادی کشور سهیم باشند؛ وی وعده داد که دولت تونس تصمیم های سختی را برای کمک به رشد اقتصاد کشور و اشتغالزایی اتخاذ کند.
تونس از سوی کشورهای وام دهنده بین المللی برای اجرای اصلاحات و کاهش هزینه های عمومی تحت فشار است.
شبک**خاورم**9109**1021
کد N1432228

وبگردی